Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Kaela - 10 januari 2012 15:53


 



Om det som är
obeskrivbart

vill jag tala

låta det ofattbara
ta form

även om det inte
inte kan fångas i ord

den känsla
som får mitt inre
att spränga sina gränser

som lyfter min ande
mot djup jag inte visste fanns
och mot höjder jag bara anat

som ger mina tankar rötter

och söker sig fram
mot den jublande vissheten

som räcker mig handen

och låter blommor knoppas
under snön


Kaela

Av Kaela - 10 januari 2012 08:02

Inatt flöt grönt vatten genom de centrala delarna av Norrköping.

Vattnet kom från en fjärrvärmeläcka och färgen hade det fått av färgämnet pyranin som används för att en läcka lättare ska upptäckas.

De flesta drabbade hushåll fick tillbaka värmen redan inatt och i skrivande stund ser det ut som att alla har varmt i huset igen.


Norrköpings Tidningar och Svenska Dagbladet

Läst i Norrköpings Tidningar och i Svenska Dagbladet.

Av Kaela - 10 januari 2012 07:54

Tänker du titta på en deckare med mycket skottlossning och skrik så har ljudet lågt på, annars kan det gå för dig som för ett par i Umeå som helt lugnt satt och tittade på filmen Försvunnen när polisen bankade på dörren.

Grannarna hade skrämts av skriken och skottlossningen och larmat polisen.


Läst i Svenska Dagbladet och i Västerbottenskuriren

Av Kaela - 10 januari 2012 07:48

En glad nyhet läser jag i Dagens Nyheter.

Kortbedrägerierna minskar och kommer snart att vara ett minne.

Samtliga svenska bankers automater har bytts ut under föregående år till automater där skimning inte är möjlig.

Tyvärr tror jag att bovarna snart kommer på ett nytt sätt - men till dess- låt oss vara glada - men inte minska vår vaksamhet.


Av Kaela - 10 januari 2012 06:03

 



Vi tror att det vi gör är en droppe i havet. Men om den droppen saknades skulle havet vara mindre


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards