Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Härlig och tillika billig hälsovård

Av Kaela - 13 januari 2012 16:10

 



Att kramas är hälsosamt.

Det hjälper kroppens immunförsvar,håller dig friskare, botar depressioner, minskar stress, livar upp,föryngrar och har inga obehagliga biverkningar.


Att kramas är ingenting annat än ett mirakelpiller från naturen själv.
De innehåller inga gifter, inga  konserveringsmedel, inga konstgjorda
ingredienser.

Kramar är praktiskt taget perfekta.

En bra sak att veta- om du vill att oxyticinet, detta underbara må-bra-hormon ska frigöras - då är det långa kramar som gäller. Minst 20 sekunder!


Inga rörliga delar som går sönder, inga batterier som tar slut.
Låg energiåtgång – hög energivinst.

Inflationsskyddade och skattefria och naturligtvis mycket lämpade för återanvändning.


Så du .- krama din mor, din man, din far, din syster, din tonåring , en arbetskamrat innan ni skiljs för helgen kanske - eller en granne när du kommer hem!


Kram på dig!

 
 
Kristina

Kristina

13 januari 2012 22:46

Det bästa varje dag är att få en kram av min 16 åring han är så kramgo och det är långa kramar som gäller. Vi brukar skoja att hur ska det gå när han flyttar hemifrån? Jag blir så glad över alla kramar jag får över cyberspace oxå.Det handlar om att visa närhet. Tänker på hur många i sjukvården som skulle behöva en kram. Min bästa onkolog sköterska kramar alltid mig när hon ser mig. det betyder så mkt med den värmen. Tänk bara en klapp på kinden vad det värmer. Skickar dig många kramar o trevlig helg

http://ruach.blogg.se

Kaela

14 januari 2012 10:08

Förstår att det är underbart att ha en sextonåring som kommer och ger sina kramar - och får.
För det är ju det som också är så fint med en kram.
Det är ömsesidigt givande och "fående".
Ja vi behöver så innerligt väl beröringen från varandra.

Kramar om dig - länge:)!

 
skrivmoster

skrivmoster

14 januari 2012 07:58

Tack för alla dina fina texter och inlägg i din blogg! Det är så mycket värdefullt att ta till sig.

Varmaste kramen skickar jag och önskar dig en trevlig helg!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kaela

14 januari 2012 10:04

Tack igen finaste...
och ännu en kram!

 
skrivmoster

skrivmoster

14 januari 2012 08:00

Tack för alla fina inlägg och texter i din blogg! Det är alltid så mycket att ta till sig och bevara inombords.

Varmaste kramaen och trevlig helg till dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kaela

14 januari 2012 10:03

Tack finaste goaste du!!!
Lite så vill jag min blogg ska vara.
En slags oas...men också något som ibland väcker tankar!

Kramar om dig och önskar allt gott över din helg!

 
Ingen bild

Monica

14 januari 2012 11:27

Håller med skrivmoster. En OAS är just det rätta ordet. När man läser din blogg får man kraft energi. Och visst är det trevligt med kramarna som man får av sina stora barn som Kristina skriver. Min son har hunnit bli 23 år och har flyttat hemifrån, men vi brukar "bunkra upp" med kramar när vi ses. Brukar undra om alla 23-åringar är så kramgoa som han. 20-sekundersgränsen är det inte så svårt att nå upp till när man kramar honom.
En stor kram från Monica.

Kaela

14 januari 2012 11:51

Tack för kramen Monica. Den satt fint.
Och tack för dina fina ord.
Så härligt att ha en vuxen son som gärna kramar om sin mamma- inte pliktskyldigast - utan lääääänge.
Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards