Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Kaela - 8 mars 2012 09:27

Antalet chefer som tar pappaledigt i tre till sex månader har ökat från tjugo till trettio % de senaste sju åren läser jag i Dagens Nyheter.

Jättebra!

Då vågar kanske övriga anställda som blir pappor göra detsamma.

Dåligt är det däremot att 15 procent av cheferna inte tar ut en enda dag föräldraledigt.

Dåligt för företaget och dåligt förm dem själva och deras barn framför allt.

Av Kaela - 8 mars 2012 08:47

 





På besök häromdagen hemma hos en gammal farbror hittade jag denna på hans kylskåp.

Eftersom jag är samlare på ord och dikter och tankar så bad jag om att få skriva av den.....och här kommer den nu...



Gud som haver barnen kär,

se till mig som gammal är.
När jag mig i sängen vänder

har i glaset mina tänder.

Sömnen kommer,

sömnen går ofta kramp i mina tår.
Mår ej bra av diabeten

rygg och axel är utsleten.
Måste upp ibland på natten,

alltid för att kasta vatten.
Sen kommer dagen

har då alltid ont i magen.
Men du Gud - du kan väl lova

att jag någon enda natt får sova.....
                                                  
   

Av Kaela - 8 mars 2012 07:54


 

Foto av tecknad bild av Liina



Den som drömmer på dagen vet mycket, som undgår den som bara drömmer på natten.


Edgar Allan Poe

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards