Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Att andas djupt - en väg att orka mera

Av Kaela - 28 mars 2012 16:32

 



Känslor av olika slag, påverkar vår andning.

Vid minsta stressreaktion ändrar sig andningen.
En stressad person tar kortare andetag, vilket får flera

negativa följder.
Bland annat får man muskelspänningar.

Man får mindre syre till hjärnan och blir därför tröttare.
Våra inre organ får begränsad gymnastik och så renar de sämre.


Det lärde jag mig på en föreläsning för en tid sedan.

Och det har för min del medfört att jag ibland reser mig från jobbet. tar djupa andetag i några minuter och rör mig.

Jag lovar att jag löser arbetsuppgifterna bättre efter en sån paus än vad jag gjorde innan.

Pröva får du se!


 
 
http://carlisurin@bloggplatsen.se

http://carlisurin@bloggplatsen.se

29 mars 2012 11:37

Det ska jag tänka på!
Jag undrar om Kaela betyder något?
C&M

http://carlisurin.bloggplatsen.se

Kaela

30 mars 2012 16:44

Vill du veta en hemlis Carl!

Kaela eller Chaela - som jag kallades som barn är en förkortning av det namn som står i passet - Michaela.
Det betyder - enligt namntoppen.se "vem är som gud"

kramar om!

 
Ulla

Ulla

29 mars 2012 11:43

Tack för allt,,,kram

http://hoppets.bloggplatsen.se

Kaela

30 mars 2012 16:40

Tack själv Ulla - för att du är du!!!!!

kramar om dig varmt!

 
Kristina

Kristina

29 mars 2012 17:12

det är lite som att gå på körövning. När amn kommer dit o är dötrött o nästan velat vara hem så börjar man med andningasövningar, uppsjungnings grejor mm När körövningen är slut är man mkt piggare för man har andats in en massa syre ocg är glad och pigg.

du kanske ska sjunga en truddelutt oxå när du djupandas. Kramar

http://ruach.blogg.se

Kaela

30 mars 2012 16:39

Jag sjunger faktiskt ganska ofta Kristina.
Inten skönsånhg att lyssna på men välgörande för utövaren.

kramar om dig - innerligt men försiktigt!

 
Tolmia

Tolmia

30 mars 2012 08:38

Ja jag tror verkligen på att andningen betyder mycket för måendet. Och att man kan påverka genom att andas djupt ibland.
Märker också att när jag är ute i friska luften och promenerar är det lättere att andas rätt.
Hoppas du har bra dagar. Saknar dig.
Kram Tolmia

http://tolmias.blogg.se

Kaela

30 mars 2012 16:38

Intensiva dagar till brädden fyllda med arbete hela denna vecka med påskfesten för de frivilliga.
Vi har jättemånga och det är en enorm kraftansträngning med fest för alla.
Men underbart roligt.

Kramar om dig!

 
Kristina

Kristina

30 mars 2012 12:04

Men var tog min kommentar vägen som jag skrev igår men kanske du inte hunnit in o läsa inlägg idag så jag säger för att inte dubbelskriva kram på dig igen

http://ruach.blogg.se

Kaela

30 mars 2012 16:37

Nej jag har inte hunnit in på två dygn.
hela denna vecka har alla vakna timmar (nästan) gått till arbetet med de frivilligas påskfest som gick av stapeln igårkväll!
Mycket lyckad, så jag är glad - men trött.

kramar om!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards