Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Kaela - 30 mars 2012 22:49

 



Häromdagen stod jag i kön i snabbköpet.
Överlastade vagnar,rynkade pannor,tramp, tramp...är det min tur snart!

En bit framför mig stod en en liten flicka bredvid familjens överlastade varuvagn.
En äldre dam sträckte plötsligt ut handen och smekte flickan över den blonda kalufsen medan hon frågade: "Vad ska du bli då, lilla vän, när du blir stor?"
Flickan såg förvånat upp i det leende ansiktet och svarade: "Bli - jag är ju!"
Flickans ord fick mig att minnas min egen barndoms tanter och farbröder och deras frågor om vad jag skulle bli...och jag tänkte precis som flickan...jag är ju!

Förresten - har du tänkt på att det heter HUMAN BEEING och inte HUMAN DOING?

Av Kaela - 30 mars 2012 22:42

Måste bara dela med mig av violen vi fotade i vår gräsmatta den 16 mars - nu när SMHI hotar med snö igen....


 

Av Kaela - 30 mars 2012 19:53

Sju personer på ett äldreboende i Trollhättan har avlidit efter ett explosionsartat utbrott av influensa.

Detta trots att de var vaccinerade skriver Dagens Nyheter.

Eva Lindhusen Lindhé, smittskyddsläkare vid Västra Götalandsregionen säger att att det visar att influensavaccinet inte varit effektivt.

Ja, det var väl kanske den enklaste och självklaraste uppfattning man kan få när det gäller detta.


Hon förklarar också att influensaviruset ganska snabbt förändrar sig- och att det kan innebära att skyddet inte är perfekt.

Då måste man ju faktiskt börja fråga sig om det verkligen är så att man ska massvaccinera äldre mot influensa.

Ingen vaccinering är ju riskfri - och att utsätta sig för en risk utan att få det skydd man förväntade sig är ju verkligen ingen höjdare.



Av Kaela - 30 mars 2012 19:45

Läser i Dagens Nyheter att stentvättade jeans kan utgöra en allvarlig risk för din hälsa.

Lindex, Kappahl, H&M och Gina Tricot lovade 2010 att sluta använda sandblästringsmetoden som medför risk för den dödliga sjukdomen stendammslunga.

Men dessa jeans importeras och det tycks vara svårt att leva upp till löftet för dessa stora klädkedjor.

Jag för min del kan inte under några förhållanden fatta varför ett par nya jeans ska behandlas så att de ser använda ut.

Det går ju så bra att få använda jeans ändå - just genom att använda dem!

Av Kaela - 30 mars 2012 17:01

 





Alla är ansvariga inför alla för allt som sker på jorden.


Dostojevski

Av Kaela - 30 mars 2012 16:58


 




Det är dyrt att leva, men i priset ingår en resa runt solen varje år. 

 Nikikid

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards