Alla inlägg under maj 2012

Av Kaela - 28 maj 2012 08:17

Längtan efter kärleken och tvåsamheten kan verkligen få oss att vara beredda att göra uppoffringar.

38% av männen och 37% av kvinnorna kan tänka sig att flytta vart som helst om de hittar den rätte.


Läs mera här


 

Av Kaela - 28 maj 2012 05:52


 


Folk borde inte bekymra sig så mycket om vad de skall göra som om vad de är.


Johannes Eckhart

Av Kaela - 27 maj 2012 20:05

 

Bilden har jag fått från Leena




Ni eller du!

Ja vad tycker ni/du?

Själv blir jag mer eller mindre irriterad när purunga flickor i kassan i affären säger ni!
Jag vet att de inte var med och jobbade för dureformen som betytt oerhört mycket för jämlikhetstänkandet.

Men vem har lärt dem att säga ni.

För mig är det en ordentlig tillbakagång!

Av Kaela - 27 maj 2012 09:34


 



Solen strålar - för vilken dag i ordningen har jag mer eller mindre tappat räkningen på.

Jag märker att när det blir så många dagar av sol börjar man nästan ta det för givet.

Man tappar glädjen och tacksamheten.


Så lätt det är att bli bortskämd - att börja ta saker för givna.

Istället för att ta emot varje ny fin dag med överraskningsdarret i magen.


Ett tacksamhetsbrev till min mamma i himlen


Idag är det pingstdagen - och också Mors Dag.

Jag tror att jag aldrig som vuxen tog underbara dig för given.

Genom tonåren kanske - men inte efter att jag själv blivit mamma- och det blev jag ju faktiskt som tonåring.

Jag tar det fortfarande inte för givet.

Att jag fick vara just din dotter.

Du kloka genomvarma kvinna som mötte så mycket motgångar.

Du har livet igenom varit min främsta förebild - både som kvinna och mor - och som människa!

Ja, jag sa det till dig medan du fanns här- du svarade med ditt vackra gåtfulla leende.

Jag brukar inte ha svårt att hitta ord - men ändå fattas mig de rätta orden när jag vill säga:Tack för din betydelse i mitt liv!



Av Kaela - 27 maj 2012 09:02

Dagens Nyheter skriver om Integrationsminister Erik Ullenhags förslag om nyanländas skyldighet att ta anvisat jobb - även om det är på en annan ort.

Man ska ha rätt att tacka nej, men då sänks ersättningen - om man inte har mycket speciella skäl.

Vilka skäl det skulle kunna vara nämns inte i artikeln.


Klart att det är ett bra förslag av Ullenhag - under förutsättning att man noggrant går igenom deras situation som anser sig behöva stanna på den ort de är - och tacka nej till jobb på annan ort.

Att deras ansökan om att få tacka nej utan nedsatt ersättning ska gås igenom med största noggrannhet, innebär förstås inte att jag anser att det automatiskt ska leda till ett för den sökande, positivt besked.



Av Kaela - 27 maj 2012 08:55

Genom min dotters blogg hittade jag till Mymlan.

Hon har en rakt igenom intressant blogg.

Men det som berörde mig allra mestav det jag hann läsa på den stund jag hade på mig, var hennes inlägg om en frikyrklig bakgrund där ytan var det viktiga - och där fördömelse och dom satt i högsätet.

Gå gärna in och läs Mymlan




Av Kaela - 27 maj 2012 08:28

 



När vi accepterar våra begränsningar, går vi bortom dem. 


Albert Einstein

Av Kaela - 26 maj 2012 20:46

Bor du i Göteborg måste du nu rusa till Botaniska trädgården för att se det kinesiska näsduksträdet blomma.

Göteborgsposten skriver att det blommar bara under tio dagar - så det är skynda sig som gäller.

Det är otroligt speciellt att se.

Jag har sett det -för många år sedan -  och det är något extra.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards