Alla inlägg under juni 2012

Av Kaela - 20 juni 2012 16:49

Av Kaela - 20 juni 2012 16:37

Enligt artikel i Dagens Nyheter har Karolinska Sjukhuset dragit över budgeten.

För att klara detta måste 7-800 personer avskedas.

Onkologisköterskan Elisabeth Toth, säger att det redan är pressat som det är.

Vad är det som gör att sjukhus och skolor och särskilda boenden får för låga budgetar.

För så måste det ju vara eftersom det gång på gång måste avskedas människor som så innerligt väl behövs i verksamheten!




Av Kaela - 20 juni 2012 05:56

Läs gärna Emanuel Karstens nyhetskrönika i Dagens Nyheter:" Midsommnarnojan är egentligen obegriplig"


Höh igenkänningsfaktor och ett och annat leende lockar han fram med sina ord.

Kanske borde vi se midsommarafton som vilken helg som helst under sommaren!

Av Kaela - 20 juni 2012 05:33


 


Lika lite som månen eller solen kan spegla sig i ett grumligt vatten, lika lite kan lyckan spegla sig i ett hjärta som har grumlats av idén om "jag och mitt".


Shri Ramakrishna

Av Kaela - 19 juni 2012 21:51

Om du tycker att det är blåsigt och dant i Sverige så tänk på hur de har det i Japan just nu.

Där slår en tyfon till mot västra Japan och människor ombeds bege sig till högt belägna platser skriver Dagens Nyheter

Extremväder kan man verkligen säga om det.

Tyfoner slipper vi vanligen i Sverige.

Regent är ganska snällt i jämförelse kan jag tänka mig

Av Kaela - 19 juni 2012 18:04


 


Den förälder som kommer med ett barn i famnen som tydligt är av utländskt ursprung får ibland höra en del dumma kommentarer.

Eftersom jag varit där så vet jag.

Bland alla dumma är den dummaste jag någonsin hörde denna:_ "Men så fantastiskt fint av dig/er.

Att ta hand om detta barn.

Jag brukade svara att det var väldigt snällt av detta underbara barn att komma just till mig/oss.

Oförståede blickar och kanske ett generat leende blev svaret.

Ett barn skaffar man av helt egoistiska motiv.

För att man vill ha ett barn!

Och det gäller oavsett om det är "hemmagjorda" barn, adoptivbarn eller fosterbarn.

Och det är så det måste vara!

Det är då barnet får det bra!




Av Kaela - 19 juni 2012 08:46

Stalking - ett nytt ord för en företeelse som vi haft länge har äntligen blivit brottsligt.

Döms man idag för stalking kan det ge upp till fyra års fängelse.

I Sundsvalls Tidning läser jag om att poliser välkomnar detta.


Visste du att var tionde svensk någon gång utsatts för stalking!

Det är väldigt många.

Så om alla som utsätts för denna ovälkomna uppvaktning anmäler detta får domstolarna fullt upp!

När man läser om hur en man med kontrollbehov kan rasera en kvinnas tanke och handlingsförmåg blir masn verkligenm upprörd.

Och glad för en ny lag!



Av Kaela - 19 juni 2012 08:33

Ska du gratta en vän som redan har allt.

Varför inte ge bort en upplevelse.

Tyvärr är det mesta koncentrerat till storstäderna, men det finns något ute i landet också.


Kolla hela långa listan....allt ifrån spa eller chokladprovning till att få ta över spakarna i en helikopter.



 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards