Alla inlägg under oktober 2012

Av Kaela - 28 oktober 2012 09:46

 



Tänk


att dina tankar

väcker mina tankar

och berör

i hjärtat?


tänk


att det vi tänker, säger

och skriver

påverkar andra?


tänk


att mina tankar

väcker dina tankar?

tänk att tankar sammanflätas så

att dina och mina blir

våra tankar?


tänk


om alla tänkte så?


tänk


att det är bra

att tänka goda tankar

för då blir världen

en god värld

att leva i?


Hittade denna underbart fina dikt på en anslagstavla hos en annan ideell förening i min stad.
Bad att få kopiera för att sätta upp hos oss på Frivilligcentralen - men vill gärna dela den med dig också!

Vet tyvärr inte vem som skrivit den!

Av Kaela - 28 oktober 2012 09:33


 



När du accepterar dig själv som du är - och älskar dig själv då kommer den kärleken att acceptera och omfatta andra människor.


När den insikten blir rotad i oss - inte att vi bara har rätt att älska oss själva - utan att vi faktiskt nästan har en plikt att göra det -  blir livet en rofylld möjlighet att växa i .


Du kommer att inse hur bra du är, hur viktig du är, och att du är en älskvärd person som är värd att må bra.

Du blir mer av den du är - eller kanske ska jag säga: Du blir den du verkligen är!


Vänd dig till ditt hjärta för att se bortom det uppenbara.

Bortom alla andras åsikter och uppfattningar


När ingen annan finns, ingen annan förstår -lyssna då till ditt hjärta.

Ditt hjärta vet vem du är.


Att du just DU är en älskvärd person med en mängd goda egenskaper.

Med den insikten och på den vägen lär vi oss älska andra!




Av Kaela - 28 oktober 2012 09:25

  

 



Vart du än reser, oavsett väder, ta med dig ditt egna solsken.


 Anthony J. D’Angelo

Av Kaela - 28 oktober 2012 00:06

 


Så här sent går jag nästan aldrig in på bloggen.

På vardagarna måste sängen intas tidigt om jag ska orka upp i ottan.


Månen är full och lyser på den frostiga gräsmattan utanför huset.


Eftersom jag nu ikväll är uppe sent vill jag önska alla fina goa läsare och besökare en god natt!


Glöm inte att vi får sova en timme extra inatt!



Av Kaela - 27 oktober 2012 20:21

 


Jag tar mina drömmar
i handen
stänger dörren
bakom mig


och låter den barriga stigen
ta emot mina steg


den invanda sommaren
har vissnat
och vinden ligger
emot


men hösten ler emot mig
med ögon som klarnat

Oktobervinden rör vid mig


med händer fyllda av frukt


Kaela

Av Kaela - 27 oktober 2012 20:12

Läser också i Dagens Nyheter att en bil tydligen precis nu har kört in i en folkmassa i Malå.

Flera är skadade och ambulanser och ambulanshelikoptrar på plats

Hoppas innerligt att alla klarar sig!

Av Kaela - 27 oktober 2012 20:08

Ett tåg blev i onsdags stående på väg mot Göteborg - medan man ropade ut i högtalarna att man inväntade polis eftersom man hade asylsökande ombord som saknade giltig biljett.

Sedan såg hela tågert hur en småbarnsfamilj fick lämna tåget!


Stor skam till personalen ombord på det tåget!

Hur kan man bara göra så.

Är man asylsökande är allt osäkert och man vet kanske inte allt som vi vet angående biljetter och annat!

Och oavsett - vem det än är - man pekar inte ut folk på detta sätt!


Läst i Dagens Nyheter

Av Kaela - 27 oktober 2012 14:55

 


Med bilen full av vår härliga skörd av Ingrid Marie äpplen (90 kilo) åkte vi iväg till Kolmårdens musteri idag.

Min allra finaste man satte upp strålkastare och plockade ner dem från trädet i veckan. Han levandegör uttrycket: "Bättre brödlös än rådlös"

Cirka 45 liter pastöriserad must hoppas vi att få hämta framåt nästa helg.

Under de fyra år vi bott här har vi aldrig fått mera äpplen än att vi kunnat fylla ett fruktfat.

Men min ävenså händige man har klippt grenar och grävt runt trädet.

Vilken synbarligen lönade sig!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards