Alla inlägg under november 2012

Av Kaela - 26 november 2012 15:03

Läser en artikel i Helsingborgs Dagblad som berör mig djupt.

Annika miste sin lilla sexåriga dotter i cancer för sex år sedan.

I somras miste hon sin man.

Ochkså han i cancer.

Men det var ingen släktrelaterad cancer.


Visst undrar man hur detta kan hända - hur en familj kan bli drabbad så hårt två gånger efter varandra...


Hur orkar Annika och hur klarar barnen det?

Samtidigt som jag blir berörd upplever jag mig en stor tacksamhet.

Det tror jag vi alla gör - vi som har sluppit mista en kär medlem i familjen.......



Läs artikeln i Helsingborgs Dagblad






Av Kaela - 26 november 2012 09:04

 



När vi inte vågar
se sanningen

klär vi den i annan dräkt

när
kärleken är för ömtålig
att nämnas vid namn
säger vi relationer


det närmaste
ordet älska vi kommer

är när vi säger
att
älska med

vi skiljer oss inte
vi separerar

som barn hörde jag det ordet
om processen
som skiljde
grädden från mjölken


Livrädd för själva livet
talar man om sin depression

och den
jag älskade
är inte död


den har gått bort....

Av Kaela - 26 november 2012 08:56

Om man liksom jag hellre tar en skogspromenad eller vandrar utmed den lilla insjön i närheten  än går på gym ochliknande blir man lite glad när man läser artikeln i Dagens Nyheter att konditionsträning inte alls är bra för alla.

I värsta fall kan det till och med vara skadligt.

Ytterst handlar det väl om att vi rör på oss på ett vettigt sätt.


Eller?


Läs artikeln i Dagens Nyheter



Av Kaela - 26 november 2012 08:56

Om man liksom jag hellre tar en skogspromenad eller vandrar utmed den lilla insjön i närheten  änm går på gym ochliknande blir man lite glad när man läser artikeln i Dagens Nyheter att träning inte alls är bra för alla.

I värsta fall kan det till och med vara skadligt.

Ytterst handlar det väl om att vi rör på oss på ett vettigt sätt.


Eller?


Läs artikeln i Dagens Nyheter



Av Kaela - 26 november 2012 05:55

       



En ny dag - och en ny vecka....

Tiden går så snabbt...nyss var det fredag...


Nu ligger helgen redan bakom.


Det är något särskilt med början...med morgnar och nya veckor...

Som oskrivna blad ligger de framför oss och väntar på att fyllas av vänliga tankar, goda ord och kärleksfulla handlingar...


Önskar var och en av mina fina goa bloggvänner och härliga besökare en bra måndag och en meningsfull ny vecka!

Av Kaela - 26 november 2012 05:53

 



Överflöd av kunskap skapar inte vishet.


 Herakleitos

Av Kaela - 25 november 2012 08:39

Läser i Aftonbladet att MP-politikern  Annika Lillemets vill ha en lag som förbjuder affärerna att ha öppet på söndagar - och efter ett visst klockslag på kvällen.

Jag tror inte det skulle påverka vår konsumtion, som är det hon vill uppnå.


Konsumtionen i vårt land ökar enligt artikeln med 4 procent per år.

Och det är givetvis ohållbart i längden.


Men detta kan man möjligen komma åt med upplysning och information.


Inte genom att göra det ändå svårare för oss som arbetar långa dagar i veckorna att kunna uträtta våra nödvändighetsinköp.

Av Kaela - 25 november 2012 08:10

    

  



Livet är kort - men ändå det längsta man någonsin kommer att ha.


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards