Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Kaela - 20 januari 2013 19:11

Bankerna har för mycket att tjäna på en avgift på kontantuttag för att de ska kunna låta bli att införa den skriver Svenska Dagbladet.

Tyvärr tror jag det är sant.

Artikelförfattaren anser att det beror på att man vill styra oss - kunderna - att handla med kortet istället för att göra kontantuttag.

Och det kan vi ju göra för det mesta.

Men inte alltid.


Det som finns på banken för de allra flesta av oss är vår lön.

Och inte ska vi väl behöva betala för att kunna ta ut vår lön?


Läs artikeln här

Av Kaela - 20 januari 2013 18:42

    


Jag jobbar verkligen på att gilla vintern.

Men när morgonen gryr och man redan är sen och vindrutan ser ut som på bilden - då griper längtan till vår och sommar tag i mig med en obetvinglig kraft.

Och jag tycker sååå synd om oss som måste leva i vinter så många månader varje år.


    


Ser det sedan ut så här under den närapå 3 mil långa resan in till jobbet ocxh man sitter med hjärtat i halsgropen att det ska vara något man missar på grund av snön och blåsten - då kommer alltid - som ett brev på posten - tankarna på att emigrera.



 


Ska på hembesök denna snöiga dag - för att möta en äldre person som vill ha en frivilligvän.

Och är allt bra glad för att mina stövlar är både stadiga och ganska höga medan jag pulsar mig fram på stadens trottoarer.

Kan inte låta bli att undra om det inte längre finns några som jobbar i vad man en gång i tiden kallade "snösvängen"


  

 


Det enda försonande som jag funnit med vinter är alla dessa små människor som bygger fantasifulla gubbar av snö....

Och för deras skull kan jag stå ut ett tag.

Men måste det vara så länge....



Av Kaela - 20 januari 2013 09:59

 



Priset för passivitet är betydligt högre än kostnaden för ett misstag.


Johannes Eckhart

Av Kaela - 20 januari 2013 09:49

Idag är det söndagen 20 januari och Fabian och Sebastian har namnsdag!


Jag gratulerar!



5 847 män och 2 kvinnor heter Fabian i vårt land.

Dessutom har 110 personer namnet som efternamn.

Fabian är ettt latinskt namn som är bildat av det romerska släktnamnet Fabius som betyder en som kommer från staden Fabiae. En annan tolkning är att namnet är bildat av ordet faba som betyder böna.

Har funnits i Sverige sedan 1571



34 822 män och 9 kvinnor i Sverige heter Sebastian.

Dessutom har 9 personer namnet som efternamn. 

Sebastian har precis samma betydelse som fabian - det vill säga det är ett latinskt namn som är bildat av det romerska släktnamnet Fabius som betyder en som kommer från staden Fabiae.

En annan tolkning är att namnet är bildat av ordet faba som betyder böna.

Har också funnits i Sverige sedan 1571

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards