Alla inlägg under februari 2013

Av Kaela - 24 februari 2013 20:28

Vill du göra en påskkrans till påsk att sätta på ytterdörren så har Karolina på bloggen" It`s a house" en underbar bild.

Jag har inte hittat någon beskrivning men bilden är tydlig och det ser inte svårt ut.

Jag blev riktigt inspirerad.

Hela Karolinas blogg är rolig att följa.

Hon och hennes sambo håller på att förvandla ett gammalt hyreshus till ett drömhus invid Umeälven.

Hng på och se hur det blir!

Av Kaela - 24 februari 2013 20:12


     


"När jag var ung och fri i tanken och min fantasi inte hade några gränser,
drömde jag om att en dag förändra världen.
När jag blev äldre och klokare insåg jag att världen inte kommer att förändras
på grund av mig
så jag beslöt att begränsa mig till att bara förändra mitt eget land.
Men även det syntes vara en omöjlig uppgift.


På min ålders höst, i ett sista försök, nöjde jag mig med
att bara försöka förändra min familj,
mina allra käraste och närmaste, men ack,
inte heller detta gick som jag hade tänkt mig.


Och nu, när jag ligger på min dödsbädd,
inser jag plötsligt att om jag bara hade förändrat mig själv först
så skulle jag ha utgjort ett gott föredöme och kunnat förändra min familj.
Från deras inspiration och uppmuntran skulle jag därifrån
kunnat förändra mitt land och vem vet,
jag skulle kanske också ha kunnat förändrat världen”

 

Sägnen säger att följande text finns på gravstenen tillhörande en biskop,
begraven i Westminster Abbey i London

Av Kaela - 24 februari 2013 08:25

När flygplanets lampa i cock-pit indikerade brand ombord sände kaptenen nödlarm.

Efter nödlandningen på Heathrows flygplats visade det sig att det inte fanns någon brand ombord.

Men flygplanet forslade kossor- och dessa hade släppt ut sina maggaser.


Läs mera i artikeln i Svenska Dagbladet


Av Kaela - 24 februari 2013 08:07


 


Om du vill lära dig någonting utan och innan, försök då att lära ut det till andra.


Okänd tänkare

Av Kaela - 24 februari 2013 07:56

Idag är det söndagen 24 februari och Mattias och Mats har namnsdag!


Jag gratulerar!


    


I Sverige finns 48 479 män som har förnamnet Mattias. Av dessa har 29 944 namnet Mattias som tilltalsnamn.

3 kvinnor bär också namnet - 2 av dem som tilltalsnamn.

Mattias är en grekisk form av det hebreiska namnet Mattitjah som betyder Guds gåva.

Namnet har funnits i Sverige sedan 1247


 Det finns 65 101 män i vårt land som har förnamnet Mats.

Av dessa har 43 169 namnet Mats som tilltalsnamn.

7 kvinnor i Sverige  har förnamnet Mats. Av dessa har 3 namnet Mats som tilltalsnamn.

Dessutom bär 52 personer namnet som efternamn.

Mats är en svensk kortform av Matteus. Har alltså samma betydelse som Matteus.

Namnet har funnits i Sverige sedan 1497


Av Kaela - 23 februari 2013 18:18

Läser i Svenska Dagbladet att nästa vecka ska bli varmare.

En riktigt glädjande nyhet.

tror de flesta - liksom jag- är ganska trötta på vinter just nu.

Den har varit sååå lång!

Nu lovar meterologerna i och för sig inte att våren är här....men takdropp är välkommet - det ger vårkänslor.


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards