Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Kaela - 2 mars 2013 08:55



 



Jag har många gånger hört människor säga att man som gammal inte längre startar nya vänskapsförhållanden.

Och visst kan det vara så.

Men jag tror det beror mera på bristande möjligheter än bristande vilja.


I mitt möte med en dam på 81 år här i veckan sa hon.

Visst saknar jag min man oerhört sedan han gick bort men jag har två riktigt nära vänner....Anna som jag känt sedan vi började i småskolan tillsammans - och så Felicia som jag har fått glädjen att lära känna genom Frivilligcentralen - hon är 20 år och vi har känt varandra i tre år nu.

De är mina bästa vänner båda två på varsitt sätt.


Jag tror att vi kan bygga precis lika djupa och starka vänskapsförhållanden som äldre som vi kunde då vi var unga.

Men alla får inte möjligheten.

Det är viktigt att arbeta på alla sätt och på alla plan för att vi alla ska få möta människor och kanske uppleva det där härliga "klicket" som vi känner när vi möter någon och upplever att vi kan nog ha en hel del att ge varandra.

Våra dagar måste få vara fyllda av liv - hur många de än blir och så länge vi orkar!

Och liv är möten med andra människor!


Gamla och unga har mycket att ge varandra.


Utifrån den övertygelsen kommer vi så småningom att starta ett projekt på mitt arbete.....inte riktigt klart allting, men det blir...och då får ni veta.

Och vi kommer att få se massor av möten - där livet får flöda!

Av Kaela - 2 mars 2013 08:46

Idag ska vi åka till Stockholm och gratulera lilla Stella - vårt yngsta barnbarn.

Hon fyllde två år igår - men då krävde jobbet sitt, så den lilla jubilaren får fira ytterligare en dag.


 


En avbild av sin pappa i samma ålder är hon den lilla juvelen!

Tycker iallafall farmor !

Av Kaela - 2 mars 2013 08:43


 




Oro sköljer inte bort gårdagens bekymmer. Det sköljer endast bort dagens glädje.


Leo Buscaglia

Av Kaela - 2 mars 2013 08:31

Idag är det lördagen 2 mars och Ernst och Erna har namnsdag!


Jag gratulerar!


    


Det finns 12 250 män i Sverige som har förnamnet Ernst.
Av dessa har 3 738 namnet Ernst som tilltalsnamn.

En kvinna bär också namnet - dock inte som tilltalsnamn.

Dessutom är namnet efternamn för 203 personer.

Ernst är ett forntyskt namn, ursprungligen Ernust som betyder allvar.

Har funnits i Sverige sedan 1331



 Erna heter  2 890 kvinnor  i vårt land.. Av dessa har  1522 namnet Erna som tilltalsnamn.

Namnet är en kortform av de forntyska namnen Ernesta och Ernestina som betyder allvarlig.

Har funnits i Sverige sedan 1697

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards