Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Kaela - 28 mars 2013 16:09

 



Leva livet långsammare.


Är det möjligt om man är upptagen av många plikter?

Blir det inte istället så att man stressar mellan det ena och det andra.

Alltid med en blick på klockan.

Hinner jag det jag ska?


Ja faktiskt - jag tror det är möjligt!

Det handlar om att leva lite långsammare inombords.

Att inte låta detta att jag har mycket att göra påverka mig så jag blir svettig och får hjärtklappning.

I det tillståndet hinner man förresten inte särskilt mycket.

Som oftast landar jag iallafall - när jag tänker på detta med stress och att inte låta den styra mitt liv - i tanken att det också gäller att ge sig själv små pauser.

Frånsett att rökning är dåligt på annat sätt - tror jag ibland att rökare mår bra just för att de tar en pasu nu och då.

Tittar på rökpelaren från den vita pinnen och bara är en kort stund.


Men denna korta stund återkommer med jämna mellanrum under dagen.

Och säg den rökare som avstår den stunden - hur mycket det än är att göra.


Nu vill jag definitivt inte uppmana någon att röka eller hitta ursäkt för att fortsätta med denna vana.

Men de där stunderna som rökaren får - de måste vi skaffa oss.

Om vi ska hålla som människor.

Stanna upp och titta på något på vägen till jobbet....ställa sig mot en vägg några minuter i solskenet.

Läsa ett tankeord och ge det ett par minuter att sjunka in.


Du har säkert en massa små knep.

Vore roligt att få höra dem.







Av Kaela - 28 mars 2013 11:50

 



Människans ansikten känner man igen i ljuset. Människans karaktär i mörkret

Loste

Av Kaela - 28 mars 2013 11:39

Idag är det torsdagen den 28 mars - skärtorsdagen - och idag har Malkolm och Morgan namnsdag!


Jag gratulerar!



 


I Sverige finns endast 447 män som heter Malkolm och bara 89 av dem har namnet som tilltalsnamn.

Ett keltiskt namn, egentligen Maol-Columb som betyder Columbas tjänare.

Namnet kom till Sverige genom en rad skotska adelsätter som invandrade till Sverige på 1600-talet.


Det finns 11 211 män i vårt land som har förnamnet Morgan. Av dessa har 5 729 namnet Morgan som tilltalsnamn.

39 kvinnor bär också namnet. 11 av dem har namnet som tilltalsnamn.

Och 140 personer heter Morgan i efternamn.

Morgan är ett keltiskt namn, ursprungligen Muirgen som möjligen betyder från havet.




 

 

 


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards