Alla inlägg den 5 april 2013

Av Kaela - 5 april 2013 11:19

 




Den dag ska komma då min kropp ligger vit under ett lakan på ett sjukhus och läkarna har fastställt att mitt hjärta och min hjärna inte längre fungerar.
Ge då min ögon till en man som aldrig sett en soluppgång, ett barns ansikte eller kärleken i en kvinnas ögon.
Ge mitt blod till en tonåring som nyss dragits fram ur bilvraket så att denne får leva och se sina framtida barn leka.
Ge mitt hjärta till någon person vars eget hjärta bara givit henne dagar av smärta.
Ge mina njurar till någon som vecka efter vecka är beroende av en maskin.
Ta varje muskelfiber och nerv ur min kropp och uppfinn en metod som gör det möjligt för ett invalidiserat barn att gå igen.
Forska i varje skrymsle och ta celler om det så behövs och odla dem så att en stum pojke kan heja på sitt favorit lag och att en döv flicka kan höra regnet som smattrar mot ett fönster.
Bränn det som blir kvar av mig och sprid askan för vinden.
Om ni ska begrava något så begrav mina felaktigheter, svagheter och fördomar.
Ge mina synder till djävulen och min själ till änglarna.
Om ni vill minnas mig, gör det genom ett vänligt ord till någon som har det svårt…

Av Kaela - 5 april 2013 11:12

naturvårdsverket anser att Kolmårdens djurpark antingen ska lägga tillbaka sälungarna där de hittades - eller avliva dem.

Det är ju rent horribelt.


Visst är det så att vi inte ska ta hand om vilda djur enligt lagen.

Men här handlar det om att den som tagit om hand är en välrenommerad djurpark med kunnig personal som vidtar alla åtgärder de kan för att de små knytena inte ska koppla ihop mat och människor.


Kan bara hoppas att naturvårdsverket tar sitt förnuft (eller sitt härta) till fånga och inser att ibland måste nåd gå före rätt.


Läs mera i Svenska Dagbladets artikel

Av Kaela - 5 april 2013 11:01

Tycker du att du har alldeles för mycket saker omkring dog?

Är det till och med så illa att du upplever att det mesta av din stund på jorden går åt till att hålla ordning på dina prylar?


Så hade  Jan Lundström som Dagens Nyheter skriver om i sin artikel det.


Han har flyttat från en vindsetagevåning på 167 kvm till en etta på 44 kvm.

Där bor också sonen Tobias 18 år varannan månad.


En ny inre rikedom har blivit hans vinst!


Läs mera om Jans val här i Dagens Nyheter




Av Kaela - 5 april 2013 08:59

 



Förvänta dig inte att alla ska förstå din resa.
I synnerhet inte om de ej har färdats samma väg som du


 Okänd tänkare

Av Kaela - 5 april 2013 08:49

Idag är det fredagen 5 april och Irene och Irja har namnsdag!


Jag gratulerar!


 


I vårt land finns det 46 498 kvinnor som har förnamnet Irene. Av dessa har 10 017 namnet Irene som tilltalsnamn. En man heter också Irene men han har inte namnet som tilltalsnamn.

Irene är ett grekiskt namn som är bildat av ordet eirene som betyder fred.

Har funnits i Sverige sedan 1814


Det finns i Sverige 1 468 kvinnor som har förnamnet Irja. Av dessa har 998 namnet Irja som tilltalsnamn.

Irja är en finsk/rysk form av det grekiska namnet Irene som är bildat av ordet eirene som betyder fred.

Har funnits i Sverige sedan 1895

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards