Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

Små varelser av ljus---Dagens dikt lördag 12 juli

Av Kaela - 13 juli 2013 10:15


 





Dina ögon, stora, djupa
sken av kärlek, sann och fri
Lik en gloria ditt ljus var
Aldrig gick du nåt förbi
Du sa "Vänta här och titta
Kom, beundra här med mig!"
Varje svag ville du hjälpa
Alla lika var för dig

Något självklart blev fantastiskt
Något tråkigt blev till skratt
Det som fult vat blev till skönhet
Du spred glädje dag som natt
Du sa alltid "Visa! lär mig!"
Din förundran var total
Allt du hade, det var oskuld
Inga laster, inga kval

Du var lycklig och såg saker
som jag inte längre såg
Du var nyfiken och öppen
Allt du sett kom du ihåg
Älska, lära blott du ville
Folk, träd, djur gav lyckorus
Aldrig mer ni borde tiga
Ni, små varelser av ljus

Jag vill tacka dig för hjälpen
Med att minnas vem jag var
Att jag älskat hela världen
Liksom detta liv jag har
Något hände under åren
Kärlek, vidsynthet kom bort
Även glädjen och förundran
Visste då, att ljuvt är kort

Jag har stannat till vid blomman
Visste doften ej blev kvar
Jag har träffat ung och gammal
Svart och vit jag älskat har
Jag har stannat upp, beskådat
Jag har nynnat glädjesång
Från idag jag lovar märka
Vad jag ser på livets gång


Okänd poet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards