Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Ska längd avgöra när ett barn ska börja betala inträde på en djurpark?

Av Kaela - 6 augusti 2013 19:13

Ölands djurpark har en lite underlig regel för när barn ska betala.

Om man är under en meter lång går man in gratis, men är man över en meter kostar det 350:-

Milla 3 år kunde inte gå in eftersom hon var 102 cm och hennes föräldrar inte hade råd att betala en biljett också till henne.


Borde det inte vara ålder som avgör?



Jag kan dessutom tycka att barn ska gå in gratis tills de är åtminstone 18 år.

(Barn blir ju inte plötsligt självförsörjande varken vid 1 meters längd eller vid tre år.)

Det skulle öppna för barnfamiljer med svag ekonomi att kunna göra något roligt under barnens sommarlov.

Jag tror till och med att till exempel djurparkerna skulle tjäna på det eftersom det skulle bli flera familjer som kunde besöka.


Läs artikeln i Aftonbladet

 
 
Ingen bild

Maria

12 augusti 2013 11:56

Så jävla trög,
Vet du varför längden avgör?

1. Det är ett NÖJESFÄLT ! Är man under 1 meter får man inte åka det mesta då är väl gratis ganska rimligt ????
2. Hur ska föräldrarna bevisa åldern ? Klart dom säger att dom är yngre stolpskott.

Är man så jävla dum i huvudet att man åker från Gbg till ÖLAND när man är pank får man skylla sig själv.

Att sen ringa AB och gråta ut och försöka fiska sympatier för att djurparken gjorde vad - rätt ? Hahahah stackars barn som har såna idioter till föräldrar.

Kaela

12 augusti 2013 15:15

Egentligen besvarar jag inte oförskämdheter.
Men - eftersom du måste vara så superintelligent som förstår detta (om du nu inte jobbar på nöjesparken) så vill jag bara påpeka att du ser det hela från Nöjesparkens sida.
Jag ser det från föräldrarnas som med starkt begränsad ekonomi försöker ge sina barn det andra får.

Allt gott till dig!

 
Ingen bild

Maria

12 augusti 2013 17:29

Men herregud. Men regler är ju till för att följas vad är det du inte förstår?
Så bara för att jag inte har råd att ta mina barn på Liseberg ska jag då ringa Aftonbladet för att säga det?
"Kom fram till entrén visade sig att jag faktiskt måste betala för mig för att det finns en regel som säger 1 meter"
Vad är det du inte förstår, föräldrarna har gjort bort sig inför hela Sverige.
Djurparken gjorde rätt. Har man inte råd då gör man sådant man har råd med.
Eller? Det finns mycket som är gratis.
Sen så står det ju faktiskt på deras hemsida att det är en meter så det borde föräldrarna kollat upp?



Vet du vad som är det roligaste ? Att Jenny (mamman) va på solsemester i våras och i juli så var hon på gröna Lund och junibacken med sina barn enligt FACEBOOK - måste vara utfattig va?

Kaela

13 augusti 2013 07:54

Det 'är synd om dig som är så ute efter att misstänkliggöra en annan människa.
Men ljuset kommer alldeles säkert till dig också - bara du vill det!

ha en härlig dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards