Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Kaela - 11 augusti 2013 18:18

Äntligen blommar vår Klematis

Av Kaela - 11 augusti 2013 13:01

Dags för nya regnkläder till barnen.

Ofta växer de så de inte kan ha det som fungerade i våras.

Passa på att köpa till reapris...just den modellen du ser på fotot ( som jag lånat från Shopalike.se) är nedsatt med 50%


 



Här hittar du mer

Av Kaela - 11 augusti 2013 11:09

 



När mitt hår blir grått
och nätet av rynkor tätnat
ska jag fortfarande
le åt min spegellbild

när mina ben blir stumma och tunga
ska jag gå långsamma promenader
bland blommorna och fåglarna

när mina händer blir svaga och skrynkliga
ska jag läsa böcker
om regnbågar och soluppgångar


och om jag blir ensam och bortglömd
ska jag sitta vid fönstret
och vinka åt stjärnorna

och om jag glömmer allt jag vet
förlorar allt jag kan
då ska jag jubla över
att jag kan gå
över golvet

om solen slocknar
och regnbågen bleknar

ska jag leende minnas dem


Kaela


Av Kaela - 11 augusti 2013 10:51

 

Av Kaela - 11 augusti 2013 07:47


 


Det går fort nu konstaterade någon jag pratade med i veckan som gick....tidigare och tidigare kommer mörkret på kvällen.

Och jag måste hålla med och inse att sommaren sjunger på sista versen

Det är både med sorg och lite vemod -men ändå med en viss förväntan som jag tar farväl av sommarens ljusa kvällar.

Visst känns det i hjärtat när blommorna börjar visa tecken på trötthet.

Men - det gäller att komma ihåg att snart går blommorna i vila, och laddar kraft inför kommande sommar!


I år är det lättare än förra året att inse att sommaren snart är ett minne.

För den är verkligen ett varmt solsprakande minne att bära med oss in i hösten.

Jag tror de flesta av oss är överens om att vi haft en toppensommar.

De minnena får vi ta med oss in i hösten.
Hösten ger tid för eftertanke och kanske kommer vi att upptäcka nya sidor i minnena från sommaren.

När vi får tid att bara vara - tända ljus och sitta tyst och fundera.

Tid för eftertanke!

Tid för tända ljus och tända brasor.

Tid att mötas igen.

Sommaren är ju förskingringens tid.

Alla är borta vid olika tider.

Men till hösten är alla vännerna på plats igen och det blir tid till långa fikastunder och glada skratt.


Men innan dess finns det tid till vandringar i skogen - även om kantarellerna inte är många i år så hittade vi några på gårdagens skogsvandring.


Så visst finns det anledning att känna förväntan!




 




Av Kaela - 11 augusti 2013 07:31

Idag är det 11 augusti och Susanna har namnsdag!


Jag gratulerar!


 


Det finns 13 073 kvinnor i Sverige som har förnamnet Susanna.

Av dessa har 6 593 namnet Susanna som tilltalsnamn.

Även 1 man bär namnet - och amvänder det också som tilltalsnamn.

Susanna är en grekisk form av det hebreiska namnet Schuschan som betyder lilja.

Har funnits i Sverige sedan 1260.


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards