Alla inlägg den 25 januari 2014

Av Kaela - 25 januari 2014 14:53



 



Jag skulle så gärna vilja möta dig
du okända kvinna
som gav mitt barn livet.


Vad kände du när du förstod
att hon växte inne i dig
och vad tänkte du
när du placerade
femdagarsknytet
i trappuppgången.


Var du för ung – hade du ingen man
eller var ditt hus redan fullt
av hungriga små….


Ibland känns det som om jag
skulle se dig
stående bakom henne


min tacksamhet till dig
är gränslös
jag skulle så gärna vilja
sitta ner med dig och prata
få dela vårt barn

med dig


Kaela

Av Kaela - 25 januari 2014 10:45

 



Jag känner mig prioriterad som får arbeta med det jag älskar - att möta människor.

Och att få göra det på djupet.

 

Att möta människor, få ta del av deras livsöde, uppmärksamma var och en på ett alldeles speciellt sätt -lyssna stilla till deras berättelse och deras behov - det kräver kraft- men det frigör samtidigt energi.

 

Det är öppenheten som skapar möten - och möten behöver vi.

Inte de där hastiga" hej då, vi ses, är stressad- ring mig.....ses nån gång-mötena."

Utan möten där man sitter ner och verkligen tar sig tid att lyssna och tid att se varandra.

 

 Det är alltför  sällan vi verkligen sällan vi möts - men vi kanske ses ganska ofta!

 

Undrar varför vi är så angelägna om vår integritet  - om att hålla distans .

Det är ju inte distansen som hjälper oss i att få leva livet fullt ut- utan närheten.

Och jag är övertygad om att djupt inom oss har många av oss en känsla av att vårt naturliga tillstånd är att vara kärleksfulla och modiga, och våga vara öppet lyssnande, nyfiken och förutsättningslös.

 

Vad är att verkligen mötas?

Kanske konsten att få människan att känna sig välkommen i mötet - så att vindbryggan fälls ner och masken slits av.

Känner att detta är något som kommer att bo i mina tankar en tid - - att mötas - att verkligen mötas.....hur ska varje möte verkligen bli ett MÖTE?


Möten mellan människor är ett ämne som aldrig kan nog diskuteras. 

De mest skimrande ögonblicken i våra liv - nog handlar de alla om mänskliga möten, om att se och bli sedd?


Det är i mötena med andra som jag blir jag.

Det är då som livet självt och dess verkliga mening rör vid vårt hjärta!
Vi talar ofta om att ses - men sällan säger vi att vi ska möta varandra.

Ses låter lite snabbt förbiilande som passerar utan att lämna just några spår.


Ett möte förändrar oss!

Ger oss nya grunder för reflektioner och insikter och hur och varför vi blir som vi blir vi människor.




Många människor kan berätta om något tillfälle i livet, ett visst ögonblick, ett särskilt möte, som haft avgörande betydelse, som bidragit till ny insikt och förändring av livsriktning.


I ett verkligt möte blir jag mera jag och du mera du - om vi vågar bekräfta varandra och varandras olikheter.




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards