Alla inlägg den 6 april 2014

Av Kaela - 6 april 2014 22:09

 



Att gå genom livet och underskatta sig själv är som att köra bil med handbromsen åtdragen


Okänd tänkare

Av Kaela - 6 april 2014 20:56


 


Söndagskväll - helgen närmar sig sitt slut och imorgon ringer väckarklockan alldeles för tidigt för att vara helt i fas med min biologiska klocka.

Men den berömda söndagsångesten lider jag inte alls av.

Jag ser fram emot en ny härlig vecka - med mycket jobb och många möten med fantastiska och fina människor.


Önskar er alla underbara fina bloggvänner en fin ny vecka!

Av Kaela - 6 april 2014 10:50

 

 

 

 

Det sägs att Guds vilja är att se oss som barn

Då jag såg er mina barn  förstod jag varför.

 

 ********

I alla ärliga leenden och i alla kärleksfulla ord

I varje öm beröring och i var människa på vår jord

finns en del av himlen

Av Kaela - 6 april 2014 09:43

 

Bilden lånad från NT



På SVT:s debatt skriver Gudrun Schyman och Kennet Hermele att slanten vi lägger i tiggarens mugg gör en stor skillnad.

För enskilda människor.

Det förändrar förstås inte utsattheten tiggaren har i sitt hemland - men det ger medicin till sjuka och mat till barn.

jag tror att det är många med mig som inte riktigt har vetat hur man ska handla.

Det gör ont i hjärtat om man går förbi - men ofta är det ju så att man inte har kontanter på sig idag.

Gäller att se till att vara utrustade med det - för göra skillnad - det vill vi ju.

En skillnad till det bättre för en och annan medmänniska.


Av Kaela - 6 april 2014 08:31


 



Jag tror att många av oss -  kanske främst kvinnor – många gånger utser sig själva till att finnas till för allt och alla.

Att vara krock-kudde skulle man kunna säga, mellan livet och andra människors svårigheter.


Det är inget fel att finnas för andra.

Tvärtom!


Men - om du inte  tar hand om dig själv har du  inte ork att ta hand om andra!

Det är ju precis som vid säkerhetsföreskrifterna när man ska flyga: ta först på dig syrgasmasken själv och hjälp därefter ditt barn.

Varför ?

Jo, för att du ska ha ork att hjälpa barnet!


När någon kommer till vår Frivilligcentral och vill bli frivilliga går de först en kurs med fem olika ämnen.

Innan de får ett uppdrag.


En av delarna i kursen heter "gränsdragning"


För vi vet att om de kastar sig med hull och hår in in i en annan människas-eller människors liv för att vara till hjälp kommer vi inte att få behålla dem.

De går i väggen skulle man kunna säga.


Vi behöver alla dra upp gränserna för hur stora insatser vi kan göra inom olika områden.

Det är en balansgång många gånger att göra detta.

Men vi lär oss - undan för undan var våra egna gränser går.


Gränserna är inte desamma för olika människor.

Den ena har mera tid och mera ork än den andra.

Men när vi ger det vi har - ger vi ändå alla precis lika mycket.

En underbar ekvation eller hur!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards