Alla inlägg den 14 april 2014

Av Kaela - 14 april 2014 22:00

 


Nu har dagen varit lång och sängen lockar.

Tack för att ni finns - alla fina bloggare, besökare och bloggvänner...ja härligt att just DU finns som läser detta just nu!

Önskar en riktigt God Natt till DIG!

Av Kaela - 14 april 2014 09:30


 



"Kroppen är formen som lyfter fram dig ur osynligheten till seendets ljus."


Läste de här orden i en tidskrift för ett par veckor sedan.

Under resan framåt har meningen levt sitt eget liv i mitt huvud.

Tittat fram ibland och fått mig att titta på mina händer, mina fötter...vilka fantastiska verktyg-tänk att jag har fötter som jag kan gå med - och händer som kan uträtta så oändligt mycket.


Tänk att jag har en kropp.

Den är visserligen ett lån.

Men den är min så länge jag behöver den!


Vårt jag - det innersta av oss kan ingen se - men det blir synligt genom den kropp vi bor i.

Eller - kan göras synligt kanske man ska säga.


Vissa föds med fördelar och andra föds med många nackdelar, det viktiga är att inse att det

här är min kropp och så bestämmer jag mig för att den här kroppen ska jag vara snäll mot.

Den ska jag ta hand om - av tacksamhet för att jag har den.

Om jag anses ful eller vacker - det är inte viktigt!

Om min kropp har fått skavanker på grund av ålder, sjukdomar eller annat - den är ändå just min kropp.

Och trots att kroppen både har skavanker och kanske inte är den där fotomodellsmala kroppen man skulle önska så är den fantastisk!!


Vet du att idag slår ditt hjärta ca 103 689 slag


Du andas ca 23 040 gånger


Du andas in ca 11 800 liter luft


Du äter ca 1,5 kg mat


Du dricker ca 1,4 liter vätska


3/4 liter vätska svettas Du ut


Du håller kroppstemperaturen på stadiga 37 grader


Inatt vänder dig ca 30 gånger i sömnen


Du säger ca. 4 800 ord


Du använder ca 750 större muskler


Du använder ca 7 000 000 hjärnceller.


Ta hand om denna fantastiska kropp!

Vi får bara en - även om det kan vara så att vi kan ersätta vissa kroppsdelar och organ med donerade, eller konstgjorda.



Av Kaela - 14 april 2014 05:37

 


Idag är det måndagen 14 april och Tiburtius har namnsdag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards