Alla inlägg den 23 april 2014

Av Kaela - 23 april 2014 19:41

 



Att baravara….


Inget planerat, ingenting inbokat….inga måsten…ingen teve, inget internet, inga plikter……bara finnas till och vara jag…


Det fantastiska är….. när man låter bara-vara-känslan ta över…då händer det liksom riktigt stora saker ….

Saker som man kanske inte skulle lägga märke till annars….dofterna...av blommor, av mossa, av trä...

Doften av en liten smutsig barnhand....ljuset som speglas.... tankarna som kommer och går....

minnena som lockar fram leendet,,,,känslan av vemod i skymningen....


Allt detta är något vi behöver för att få alla andra saker som är måsten -  på plats i livet.


Jag unnar mig ofta en sån stund....just när jag kommer hem från jobbet- sorgsen över den nöd och ensamhet jag mött hos så många- att gå ut en stund och titta på himlen.

Antingen den är blå och solen värmer- eller den är grå med hotande skyar....

så känner jag hur något läker därinne....


Min baravara-stund ger mig kraft att finnas imorgon igen - för den som behöver.




Av Kaela - 23 april 2014 08:01

 




För dig
som verkligen lyssnar
är tystnaden full
av besökare


du låter livet
komma nära dig


du hittar gömmorna
där de verkliga orden
vilar


bakom alla nötta ord
sagda om
och om igen


läser du
det jag skrivit


mellan raderna


Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards