Alla inlägg under maj 2014

Av Kaela - 25 maj 2014 22:17

 


Hoppas alla ni mammor haft en underbar mors dag!

En dag när man får känna tacksamhet över att man är mor - och att man har en mor.

Önskar er alla en riktigt god natt och en ny morgon med ljus över vägen när du vaknar!

Av Kaela - 25 maj 2014 11:32

På konfirmation i Göteborg

Av Kaela - 25 maj 2014 10:30




Om givmildhet vore en varelse, skulle den vara vackrast av alla.


Jag tror att ovanstående mening är ett ordspråk !

Eller klokt citat av någon som jag inte vet namnet på.


Hur som helst - jag tror att det är sant.

Givmildhet är ett underbart vackert ord.

Men om möjligt en ännu vackrare företeelse.


Givmildhet - tror jag man kan säga -hänger litet grand samman med tacksamhet.

Min tacksamhet över att jag är så pririterad att jag får äta mig mätt, har kläder att ta på mig i alla väder, ett jobb som jag älskar, gör mig givmild.

Jag vill dela med mig till den som dragit en sämre lott.

Så tänker de flesta av oss tror jag.


Om man nu inte är så korttänkt att man inbillar sig att man själv på något outgtundligt vis har förtjänat att ha det bra.


Ingen förtjänar det skulle man kunna säga.

Men man kan också säga att alla förtjänar det!


Och det måste inte vara pengar man är givmild med.

Kanske är det oftast inte pengar i vårt land.

Men tid....tid för en ensam person....uppmuntran och beröm - om vår givmildhet får flöda på det iområdet kommer det att hända mycket positivt runt omkring oss.



Av Kaela - 25 maj 2014 05:45

 



Idag är det söndagen 25 maj och Urban har namnsdag!


Jag gratulerar!

Av Kaela - 24 maj 2014 15:10

 


Har tillbringat förmiddagen tillsammans med en av våra frivilliga som alltid ställer upp - på Lokus-Loppis på Gamla Torget.

Tror inte en människa som var där undgick att se oss.

Särskilt inte som vi blev intervjuade av speakern - och det vi sa gick ut över hela området!

Av Kaela - 24 maj 2014 10:15

 



Mycket här i livet handlar om att våga pröva något nytt.

Det är då saker börjar hända.

Hemligheten med livet är det här reflekterandet.

Du ska veta att du får syn på saker du inte vill.

Men priset för att inte göra det är skyhögt.



Av Kaela - 24 maj 2014 06:38

 




Optimismen är en kraft som inte släpper ifrån sig framtiden till pessimisten, utan tar den i anspråk för hoppet.


Okänd tänkare

Av Kaela - 23 maj 2014 20:04

Plankor flög från ett släp rakt in på föraren i mötande bil som skadades - om jag förstått rätt - allvarligt skriver Aftonbladet

Något jag bara väntat på med alla dåligt lastade kolosser som tar sig fram bland vanlig trafik.

Jag är alltid rädd när jag möter eller man måste köra om en tradare .

Min rädsla tycks inte vara helt obefogad.


Ja jag har ju många gånger sett tappad last efter vägkanten.

rena turen att ingen varit i vägen.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards