Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av Kaela - 27 augusti 2014 11:30

 


Sitter i mitt arbetsrum och ser solen leka utanför mitt fönster.

Väntar på besök.

En liten flicka ska få en extramormor.

Alltid lika spännande att se hur det går.

Jag undrar om de kommer att hitta varandra, eller om det inte alls kommer att kännas bra..


Jag vet att de som kommer känner ännu mera fjärilar i magen än vad jag gör.


Att vara frivillig och på väg att få ett uppdrag har jag aldrig hört beskrivas på annat sätt än genomroligt och mycket spännande - och kanske lite pirrigt.


Flickebarnet har skrivit i sin önskelista när hon fyllde sju år i maj att allt hon önskar sig på födelsedagen är en mormor.


Är ni med och håller tummarna för att hon ska få den  önskan uppfylld idag?

Av Kaela - 27 augusti 2014 10:57

 




tropiskt regn …
jag skakar juiceflaskan
med locket av
BLANK

soligt zoo -
barnet beundrar snabeln
på en fluga
BLANK

inte ett ljud hörs -
den nytjärade ekan
slukas av natten
BLANK

dimma …
i diket fann jag
vägen
BLANK

den gamla tallen
har nått en ansenlig höjd
- stillastående
BLANK

kalhygge -
vinden är kvar
men inte sången
BLANK

Johan Bergstad

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards