Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Kaela - 11 februari 2015 06:17

 



Igår satt jag i ett samtal med en av de frivilliga på mitt arbete.


Hon började sitt uppdrag för två år sedan .

Det består i att besöka en äldre kvinna på ett boende.


Hon berättade att hon nog hade haft känslan av när hon började sitt uppdrag att hon skulle göra "en god gärning"

Kanske till och med "offra" ett par tre timmar i veckan.
Men att hon har upptäckt att det är precis tvärtom.

"Jag ser fram emot timmarna med xxxx varje vecka - de ger mig så oerhört mycket. Jag får del av erfarenheter som hon har förvandlat till livsvisdom, och jag har någon som lyssnar när jag inte mår helt ok, någon som verkligen lyssnar, ochofta också har goda råd och kloka ord att ge mig"

Så sa hon.


Liknande erfarenheter får jag väldigt ofta lyssna till från frivilliga som haft sitt uppdrag ett tag.

Tänk så stort att få uppleva: Att ge är att få"


För så är det.


Idag har Inge och Yngve namnsdag!

Grattis säger jag   


  Grattis säger jag också till dig som har födelsedag idag
Njut av Dagen alla namnsdagsbarn och födelsedagsbarn.

Den är din!


Och så ett ord som jag gillar skarpt att ta med ut i DIN dag.




”Bedöm inte varje enskild dag enligt den skörd du skördar, utan utifrån de frön du planterar.” 
Robert Louis Stevenson

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards