Direktlänk till inlägg 14 februari 2015

En dikt av Maria Sundelin - "Född med trasiga vingar"

Av Kaela - 14 februari 2015 09:17

 




Jag är inte förbjuden att flyga
Bara född med trasiga vingar

Jag är inte hindrad att leva
Bara fångad i gränslandet

Jag är kanske inte värd mindre
Bara stämplad för livet

Jag har byggt en mur
För att inte rasa totalt

Men någonstans har jag lärt mig

Att trasiga vingar duger
Att gränslandet ger en annan syn

Och att stämpeln för livet
Inte ska få bli mitt fall
Maria Sundelin
 
För flera år sedan lade jag in en hänvisning till den här dikten.
Ganska nyligen hittade Maria den här.
Och nu lovade hon mig att får publicera den på bloggen vilket jag gör med glädje.
Jag tar mig också friheten att sätta dit en bild som för mig hör ihop med den här dikten på grund av flickans sorgsna ögon.
 
 
Ingen bild

Maria Sundelin

14 februari 2015 23:08

Hej.
Ser att du lagt upp den, men om den ska vara uppe måste det vara i originalform, annars får du ta bort den.
Jag skriver in den här under. Byt till originalet eller ta bort den för som det är just nu saknas de två första raderna i dikten.

Jag är inte förbjuden att flyga
Bara född med trasiga vingar

Jag är inte hindrad att leva
Bara fångad i gränslandet

Jag är kanske inte värd mindre
Bara stämplad för livet

Jag har byggt en mur
För att inte rasa totalt

Men någonstans har jag lärt mig

Att trasiga vingar duger
Att gränslandet ger en annan syn

Och att stämpeln för livet
Inte ska få bli mitt fall


Maria Sundelin


Kaela

15 februari 2015 08:39

Självklart Maria ska den vara i sin hela och rätta form.
Jag kopierade den från "funktionshinder" och kollade inte.
Det är jag ledsen för.
Allt gott till dig med en kram

 
Ingen bild

Maria Sundelin

15 februari 2015 14:02

Tack för det
Det två första raderna är viktiga, då den första raden nu är en titel på en bok jag och en kompis skrivit. Boken heter Födda med trasiga vingar
Du hittar mer om den på följande adresser om du är nyfiken.

Facebook.com/foddamedtrasigavingar
trasigavingar.wix.com/bok15
eller på jengel.se under kommande böcker

Kramar från Maria

Kaela

15 februari 2015 16:27

Läst en del om boken - och tror att den kommer att bli väldigt viktig - idag - och i framtiden.
Vem kan beskriva bättre än den som lever mitt i och med.

Alla orden i en dikt är viktiga Maria!

Kramar om dig!

 
Ingen bild

Maria Sundelin

15 februari 2015 18:57

Precis det vi vill nå fram med, och att vi alla har våra egna erfarenheter och inte är en homogen grupp

Kramar

Kaela

15 februari 2015 20:35

Det är något av det viktigaste av allt Maria.
Att varje människa oavsett allt - får ses som en egen individ med egna tankar och drömmar!!!!

Kramar om dig!

 
Ingen bild

Maria Sundelin

15 februari 2015 23:40

Jag vill fortsätta prata om sånt här med dig, men mer privat.
Har du facebook?
Kramar

Kaela

16 februari 2015 06:23

Ja, det har jag.

https://www.facebook.com/profile.php?id=554136318

Michaela Dutius Söderström heter jag..

Ha en fin dag önskar jag med en kram!

 
Ingen bild

Maria Sundelin

16 februari 2015 23:52

Tack
Vi hörs mer där :)
Kramar// Maria

Kaela

17 februari 2015 06:15

Ja Maria det gör vi:))

Kramar

 
Ingen bild

Annika

16 december 2016 23:32

Hej,

jag bara älskar denna dikten :)
Jag skriver ett utvecklingsarbete om gymnasiesärskolan och problematiken de har kring bedömningsmatriser som verktyg vid bedömning och betygsättning av verksamhetens elever och deras förmågor och kunskaper.
Jag undrar när dikten är skriven, behöver nämligen skriva referens?
Med vänliga hälsningar Annika

Kaela

17 december 2016 08:53

Hej Annika!
Jag vet inte exakt när dikten är skriven, men 2014 -2015 tror jag.
Maria har också tillsammans med Stina givit ut
en bok med samma namn.
Den kom ut i april 2015

Underbart roligt att du "upptäckte" Marias dikt.
Hoppas du kommer in på denna länken!

Lycka till med arbetet!
Kaela!
Vi är båda med på samma poetsajt.
ttps://www.poeter.se/Medlem?author_id=45394

 
Ingen bild

Jan-Erik

30 september 2017 17:54

hej, hittade just din blogg , trevligt att du skaffat en ,,,
du vet vem jag är, tack för din fina vänskap med min fru Sharon hon uppskattade dej väldigt mycket, det var guld värt, så tack för alla fina stunder som du givit henne då hon var i livet,
å tack för att du vill var min vän också. lycka till med allt det du gör.

Kaela

1 oktober 2017 06:28

Önskar dig också fina dagar med just det innehåll du vill att de ska ha.
Först och främst just nu- ha en fin söndag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards