Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Kaela - 20 mars 2015 18:23

 



Att vara rik är inte lika med att ha ett fett bank-konto.

Det tror jag de flesta av oss kan skriva under på.


Däremot finns det en egenskap som faktiskt gör varje människa med den egenskapen rik!

När du eller jag är tacksamma ser vi vad vi har - och fokuserar inte på vad vi saknar.


När vi är samvetsgranna, handlingskraftiga och hjälpsamma mår vi som bäst!
Något så enkelt som att vara snäll och generös mot dem jag har omkring mig  får  lyckobarometern att rusa till högsta läget.

Det sägs att vi inte blir lyckligare ens av att just ha fått veta att vi vunnit en stor summa pengar.


Nog vet vi alla vad vi skulle ha en vunnen miljon till - men av alla som drömmer om högvinsten är det så försvinnande få som verkligen vinner.

Så om det är det enda som skulle få oss lyckliga - då är riksen att vi får leva olyckliga hela vårt liv.


Även om vi vinner massor och kan köpa oss en dyr bil så åker värdet på bilen ner en hel del så snart vi sätter nyckeln i låset och kör ut genom porten.

Och snart är vi i våra egna ögon lika fattiga igen - och därmed olyckliga - igen.


En hel del jag pratar med har en negativ syn på framtiden  

Väldigt många tror att människan håller på att förgöra sig själv.

Det gör vi också, det är sant - men däremot är det inte vår teknik som knäcker oss, utanv vår brist på tron på en god framtid - en framtid  där kärleken och omtanken om andra får sitta i högsätet.


Så låty oss söka vårt hopp och odla vår tacksamhet.

Då blir vi människor som är tillfreds med livet och med varandra.








Av Kaela - 20 mars 2015 15:19

 



Började min arbetsdag 6.30 i morse med information om Frivilligcentralen på BNI frukost.

En slags företagarorganisation.

Vi behöver snart ha en särskild informatör.

Igår eftermiddag var jag som jag skrivit om förut ( tror jag) och informerade på en samlingsplas för området.

De flesta var utrikesfödda och jag tolkades.

Väldigt olika publik med andra ord.


Dagen har gått i tusen händelsers tecken.

telefon och besök.

Väntar nu på veckans sista besök.


Grattis vill jag säga till  Joakin och Kim som har namnsdag idag!   


Och givetvis till dig som fyller år!   


Önskar er en underbar firardag.


Och skickar med ett vist ord att ta med in i eftermiddagen och kvällen.


Närhelst kampen står mellan makt och tålamod - satsa då på tålamodet


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards