Alla inlägg den 1 april 2015

Av Kaela - 1 april 2015 09:52

 

Apelsinträd som tappat bladen (temporärt hoppas jag) fungerar bra som påskris.


 

8 dukade bord står färdiga! Här är ett.

Det är bara blommorna i påskkrukorna som fattas. Men de kommer. Vi undviker påskliljor hur gärna vi än skulle vilja ha det. Men alltför många tål dem inte.

Av Kaela - 1 april 2015 06:19

 



Idag är det den 1 april - dagen så man får luras - eller...får man?


ATT man får är väl ganska etablerat.Men varför får man - det kan man undra.

Första april är sedan åtminstone slutet av 1600-talet den dagen då vi får luras.

Varför tror jag bara det finns gssningar om.


Kanske är det inte så viktigt  att veta varför.

Själv har jag alltid tänkt att det beror på att april är en lynnig månad i väderhänseende.

Men som sagt - det är min teori - och det finns många andra teorier.


Ikväll har vi påskfest för våra frivilliga- och det är inget aprilskämt.

Senare delen av min arbetsdag jobbade vi med att iordningställa.

Så nu står det många bord och väntar på kvällens gäster.


Några andra som kanske festar idag - det är ju dagens namnsdags och födelsedagsbarn - och jag säger...

Grattis på namnsdagen  Harald och Hervor   


Och grattis till dagens födelsedagsbarn   


Ett vist ord att ta med oss ut i dagen:


"Skjut inte upp livet till nästa vecka, nästa månad, nästa år eller nästa årtionde. Den enda tid du lever i är den här stunden."

Celestine Chua

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards