Alla inlägg den 3 april 2015

Av Kaela - 3 april 2015 20:56

Utsikt och speglingar från Hägerstensåsen där jag befinnet mih hos dotter Martina och dottetdottet Pixie

Av Kaela - 3 april 2015 10:07


    


Att vakna av att solen kittlar ansiktet genom neddragna persienner är en av de underbaraste upplevelser som finns.

Inga problem med att hoppa ur sängen då!


Så ser det ut idag på min plats på jorden!


Vilken gåva av den nya dagen!


SMHI har ju inte lovat direkt så fint väder över påskhelgen, därför är detta ´dessutom en fin överraskning.

Jag kände hur jag bara ville ut och andas den klara luften så kläderna åkte på i en hast.

Inte många hade kommit på samma tanke märkte jag under min morgonpromenad.

En och annan som sprang för att hålla konditionen vid liv och midjemåttet nere.

Men vad mycket man förlorar när man springer.

Av de två små kelande duvorna som jag fick vara publik för en lång stund ser man nog inget när det är farten som gäller.

Inte heller av den lilla ekorren som hoppade mellan grenarna.

Vi bor alldeles bredvid en stor park och det var dit jag förlade min morgonpromenad.

Absolut en ersättning för skogen jag hade runt knuten fram till i höstas.


Ibland behöver vi promenera i livet.

För att upptäcka var dags små mirakel.


Jag mötte en morfar eller farfar som sparkade boll med ditt lilla barnbarn....tyckte den lille sa morfar, men är inte riktigt säker.
Så fick jag vara med och se en liten människas livsryggsäck packas.
Kanske kommer han inte att minnas fotbollsmatchen med morfar en tidig morgon i april.
Men det blir till en ljus byggsten i hans livsbygge i varje fall.


Det är långfredagen och Ferdinand och Nanna har namnsdag!  Jag gratulerar   


Gratulerar också dfagens födelsedagsbarn   


Ett visdomsord att ta med oss ut i dagen:


"Din yttre resa kan innehålla en miljon steg, men din inre resa har bara ett: det steg du tar just nu."

Eckhart Tolle




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards