Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Det finns mycket som är svårt att förstå

Av Kaela - 6 april 2015 07:51


 





Visst är det otroligt skönt att ha fyra morgnar i rad när man får vakna då kroppen är utsövd.

Och då man kan fundera vad man ska ägna den här dagen åt.


En alldeles speciell känsla - som en slags minisemester.


Soldiset vilar över staden när jag lyfter blicken och ser ut genom fönstret.

Just en sådan här morgon kan jag lite grand sakna vårt hus - skogen runt det.

Bara att dra på sig och ta sig ut.

Ingen annan än kråkorna ser att man glömde kamma sig.


Så är det här i livet - vi kan inte ha allt.

Men man kan vara glad för det man har.


Så - jag drog faktiskt en kam genom håret och tog en snabb promenad i Folkparken som ligger precis bredvid vårt hus.

Idag upptäckte jag (det jag inte sett vid tidigare promenader) att vid varje träd finns en liten plakett som talar om vilket år just detta träd planterades.

Förundrades en stund av två björkar som inte stod långt ifrån varandra.

Båda planterades 1995.

För tjugo år sedan.


Den ena motsvarade sina tjugo år.

Den andra var tunn och lite böjd.


De hade planterats på samma jord i ungefär samma stund kan jag tänka mig.


Så är det med oss människor också.

Vi kan ha samma förutsättningar men det kan se väldigt olika ut med tillväxten i vårt liv.

Vi vet inte varför.

Och vi undrar....


Vissa människor kan göra sand till guld - och andra tycks göra sand av guld.


Kanske finns det en liten hemlighet gömd i förmågan att uppskatta det jag har - just idag - just på den här platsen.


Nu ska jag inte mitt i dessa undringar glömma att gratta Vilhem och William som har namnsdag idag!   


Och inte heller dig som firar din födelsedag idag - ett stort grattis!   


Ta tag i dina dag!

Öppna famnen för den  och låt den ge dig just de visdomar den har i beredskap!


Och glöm inte att ta med dig visdomsordet ut i dagen:


"Vi behöver vara den förändring vi vill se i världen!


Mahatma Gandhi











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards