Alla inlägg den 13 april 2015

Av Kaela - 13 april 2015 19:28

 


Just nu pågår kurs i bemötande av personer med demenssjukdom på Frivilligcentralen.

Pia delar med sig av sitt gedigna kunnande och alla lyssnar ivrigt.....


Så mörkt som det ser ut på bilden är det inte....men jag är inte världens bästa fotograf.

Det är däremot min man och son och deras bvilder ser ni här ofta.


Av Kaela - 13 april 2015 06:10

 



Måndag!


Ett ord som inte alltid väcker behagliga känslor.

Helgen och ledigheten slut.

Plikten tar vid!


Men jag gillar måndagar.

De är en ny början på två sätt.

Både en ny dag och en ny vecka!


Med nya utmaningar och nya möjligheter!


Låt inte dagen och veckan bli en transportsträcka utan lev i ditt nu.

Det är nu- just idag - som du är mitt i ditt liv.
Jag är tacksam över att få ännu en dag i min hand.
En dag för möten med människor, för nya tankar och ny kraft!
Tacksamhet är det redskap som jag behöver för att vara där jag är - till 100 procent!
Idag vill jag hålla mitt sinne och mina händer öppna för att ta emot varje minut av det livet ger mig!


Artur och Douglas har namnsdag idag. Jag gratulerar!  


Gratulerar förstås också dig som har födelsedag idag - den 13 april!   


Och ett ord till oss alla att ta med oss ut i dagen:


"Ju mer du använder tacksamhet i nuet desto starkare kommer du att uppleva och känna den i hjärtat." –

Susanne Zachau

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards