Alla inlägg den 20 april 2015

Av Kaela - 20 april 2015 11:32

 



Läser en artikel i Sydsvenska Dagbladet om Mikael Eriksson.

En kille i Skåne som efter en skilsmässa tappat både familjeliv och kompisar.


Han kom på idén att bjuda in en fullständig främlig till middag.


Under det namnet "Främligt på middag" har konceptet vuxit och startarnu  i stad efter stad.

Även här i min stad.


Underbart när det finns kraft hos människor att ta tag i nya sätt att bli bekanta och få nya vänner.


Det viktigaste som vi kan bryta - det är ensamheten och isoleringen!


Läs gärna artikeln i Sydsvenskan

Av Kaela - 20 april 2015 06:08


 


Om dagen håller vad morgonen och väderprofeterna lovar är vi på väg in i en ljum vårdag!

Solen får fönstren i huset mitt emot att glöda.

Och det är redan 6 grader varmt!


Vi är nog många som längtat innerligt efter den riktiga våren.

Den som ser ut som vi vill att den ska göra.
Åtminstone på mina breddgrader.

Men Sverige är ett avlångt land så jag vet inte hur det är där längst upp i norr och nere i söder.


Att längta!

Det är något som ger märg åt vårt liv.

Eller  säg mig någon eller något annat  som kan få dig att känna dig så starkt levande som en innerlig längtan!


När bekymren hopar sig, problemen tynger, när livet visar avigsidan, när vi villrådiga känner att vi inte hittar en utväg.

Då är drömmen och längtan vår tillflykt.

Då lyfter den oss ur det som är tungt och gråmålar vår tillvaro!

Och ger oss hopp!


Så var rädd om din längtan!

Den är dina vingar!


Ett ord att ta med oss ut i dagen:


"Att vara djupt älskad av någon ger dig styrka medan att älska någon djupt ger dig mod."
Lao Tzu


Idag är det den 20 april och Amalia och Amelie har namnsdag!  Jag gratulerar!  


Du som har födelsedag idag - dig gratulerar jag förstås också!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards