Alla inlägg den 8 maj 2015

Av Kaela - 8 maj 2015 23:02

 




Dags att krypa till kojs.

Bröllop imorgon - elle r - inte riktigt bröllop eftersom de gifte sig redan i Dominikanska Republiken på en resa.

Men bröllopsfest för släkten.

Så det blir lunch.


På kvällen blir det soppa för 24 personer här hos oss.

Så min morgon blir tidig även trots att det är lördag.


Nu vill jag önska DIG en riktigt God natt!


Ett citat att ta med oss in till drömmarnas rike.


"Det har tagit en tid, men nu vet jag det verkligen, den underbaraste gåvan jag haft, gåvan jag slutligen lärde mig att vårda mera än något annat, var gåvan av alla dessa helt vanliga dagar."

Katrina Kenison

Av Kaela - 8 maj 2015 08:48


 





I mörkret finns en öppning

mot morgon och ljus


ur vår frusna längtan

spirar nya vårar


oändligheten bor i

den tid som är idag


där sången tiger stum

föds nya toner........

        och nya ord.......


Kaela


Av Kaela - 8 maj 2015 06:31



Fredagen 8 maj idag och Åke har namnsdag! Grattis till dig!  


Stort grattis till dig som firar födelsedag idag också!  

Av Kaela - 8 maj 2015 06:16

 


Jag kan ju inte påstå att det jag känner när väckarklockan ringer är lycka.

Men så snart jag kommit upp och vaknat till så kommer glädjekänslan över en ny dag smygande.

Tänk - att jag får vara med i dag också!


Gläds över att vakna och bli varse dagsljuset som silar in i sovrummet
... jag gläds över en ny dag ... gatan utanför ligger tyst än så länge...men snart kommer det att vara fullt med bilar.

Människor som ska till sina arbeten - och som kanske många av dem är extra glada idag - för det är fredag.


Jag önskar DIG en god dag - en fin fredag...just där Du är idag...

Lå ditt ljus skina idag....


och förstås - till DIG och mig och alla-ett citat att ta med oss ut i dagen...


"Livet blir mera värdefullt och mera speciellt för oss när vi håller utkik efter vardagens små mirakel och blir upprymda över privilegiet att helt enkelt vara människa."
Tim Hansel




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards