Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Kaela - 9 maj 2015 22:59

 


Dagen avslutad med att 24 av gästerna landade hemma hos oss.

Inklusive dagens brudpar- där brudgummen är min mans verkliga sladdlillebror.


Min man är en av fem bröder och det var alla hans fyra bröder som var här med fruar och barn och barnbarn.

Eftersom de flesta var här för bröllopsfesten och inte bor i stan så gällde det att passa på.


Under förmiddagen hade vi kokat tio liter soppa.

Och den räckte och det blev till och med lite över.


Nu är kroppen ganska trött efter en lång härlig dag.

Tänk så bra att ha en säng att krypa ner i då.

Det ska jag göra om en stund.


Men först vill jag önska DIG en riktigt god natt!


Och citatet ska jag förstås inte glömma.


"Ge mig ett ögonblick i tiden.
När jag är mer än jag trodde jag kunde vara.
När alla mina drömmar är ett hjärtslag bort.
Och alla svaren är upp till mig.
Ge mig ett ögonblick i tiden.
Då jag löper i kapp med ödet.
Där, i det ögonblicket i tiden.
Kommer jag att känna.
Kommer jag att känna evigheten."


Whitney Houston


Av Kaela - 9 maj 2015 16:13

Dagens brudpar!!


Av Kaela - 9 maj 2015 07:30




   Idag - den 9 maj - har Reidar och Reidun namnsdag! Grattis!  


Ett stort grattis också till dig som har födelsedag idag!  

Av Kaela - 9 maj 2015 07:03



  Jag tror att jag redan förut har nämnt att vi bor på en byggarbetsplats.

Det hus vi flyttat in i är helt nybyggt och byggnationen fortskrider.

Ännu är inte ens hälften av uppgångarna inflyttade.


Tycker vanligtvis att utsikten är ganska skräpig på grund av detta.


Men idag strålar solen - och i solsken blir även det fula vackert.


På samma sätt som ingen make-up i världen kan göra en människa så vacker som ett leende.

Dessutom blir vi friskare av att le.

Förvånad att vi inte ler oftare.

Det är ju den enklaste vägen till både skönhet och hälsa.


Så - låt oss instifta en leendets dag idag.

Tror faktiskt inte att just den här dagen är upptagen av något annat ämne, typ kanelbullens dag eller något sådant.


När vi ler så ler andra tillbaka.

En härlig smitta som jag tycker vi ska sprida var vi  än går idag!


Ett citat att ta med oss ut i leendets dag:


”Känslor är mycket som vågor, vi kanske inte kan stoppa dem från att komma men vi kan välja vilka vi vill surfa på”      Jonathan Mårtensson



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards