Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Bygga ett liv.....

Av Kaela - 15 maj 2015 18:17


    




Om man ska bygga ett hus sätter man sig först ner och ritar hur man vill att huset ska se ut.

Så börjar man ta kontakter för att få veta vad av drömhuset som är realiserbart.

Och om inte allt är det - vad måste förändras....och så vidare...


Men våra liv är vi betydligt sämre på att vara arkitekter för.


Känns det som om livet inte riktigt blivit vad du hade tänkt?
Eller stressar du för att hålla alla bollar i luften utan att hinna med de där sakerna som du egentligen vill göra?
Och vet du vad det är du vill göra?
Vad vill du ha ut av livet?

Har du kommit så långt så att du vet det ¨så är det dags att se till att du får en väg som bär till målet!


 Vi har alla tankar om framtiden, om vad vi skulle vilja bli, vad vi skulle vilja göra (även om vi ofta inte ens vågar avslöja dem ens för oss själva): det är dessa som är drivkraften för våra ambitioner, grunden för den interna motivation som skall föra oss mot stjärnorna= det vi längtar efter.


En av de allra viktigaste sakerna att ta itu med är tidstjuvarna.

De finns i de flrstas liv.

Kan det vara så att du surfar runt på mobilen istället för att plugga för tentan du har snart?
Eller att du strosar runt på stan och drömmer och titt-shoppar även när du inte har råd och/eller inget behov av att handla.

Eller säger du alltid ja till övertid, till kompisen som vill ha en kompis med på bio...

Tiden rinner iväg istället för att bli trappsteg till ditt mål.


Men är inte detta tänkande egoistiskt?

Det kan förstås bli det om man inte använder sig av eftertanke.

ÄR det kanske viktigt för den här kompisen att jag följer med.

Kan jobbet klara sig utan min övertid den här dagen?
Det är verkligen inte enkelt.

Men det går!


Lycka till!

 
 
kristina Nygren

kristina Nygren

16 maj 2015 20:49

Vilka kloka ord, energistjuvar undviker jag bestämt men vänligt.
har även mer mål i livet nu då tiden är så långt fram i tiden i min ålder kram

http://www.kickilinanygren.blogg.se

Kaela

17 maj 2015 00:02

Ja energitjuvar måste man undvika, men det är svårt ibland.


Att ha mål i livet - det är stort Kristina!

Kram och sov så gott.
Det tänker jag göra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards