Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Kaela - 18 maj 2015 22:00

 



Visst är det så att man känner en slags vemod när skymningen sänker sig.

Ännu en dag har gått.

En dag av vårt liv.

En dag som vi kanske tycker gav oss det vi ville ha.

Eller en dag som enbart rymde besvikelse.


Oavsett vilket - skymningen ger oss detta vemod.

Undrar var det kommer ifrån?


Det där vemodsljuset varar inte så länge.

Plötsligt stå kvällen där mörk utanför fönstret och påminner om att det kanske är dags att tänka på att få lite sömn.


Ser fram emot att hamna i sängen och tillbringa en stund med min bok, innan jag släcker lampan och överlåter mig till  sömnens rike.

Medan regnet trummar mot rutan.


Önskar DIG en fin kväll och en god natt!


Och glömmer inte citatet som vi får ta med oss in i sömnen:


"Du har något att säga i den här världen. Någonting så sant, så verkligt, så du, att det otvivelaktigt kommer att ringa i många hjärtan. Är du villig att finna din röst och säga det?"


Jacob Nordby

Av Kaela - 18 maj 2015 06:14

 


Pratade med en granne igår!


Och vad pratar med en ny granne om...(vi är ju alla nya grannar här i huset)

Om inte vädret!


Hon oroade sig för att sommaren skulle bli dålig eftersom värmen och solskensdagarna dröjer trots att vi kommit in i senare delen av maj.

Detta fick mig att kolla mina korta anteckningar om vädret för förra året i maj.

Och det var ganska kallt då också.

Så vi kanske har en ogrundad förväntan på maj.

Vilket vet jag inte - men jag vet att oavsett hur vädret blir - så blir det sommar!


Måndag morgon - en mulen dag!

Men vår glädje behöver inte vara beroende av  färgen på himlen.

Oavsett allt så är det en ny dag och en ny vecka i våra liv!

Jag önskar DIG en bra dag - och förstås - en bra vecka!


Ett citat som vanligt att ta med oss in i dagen:


"Det har tagit en tid, men nu vet jag det verkligen, den underbaraste gåvan jag haft, gåvan jag slutligen lärde mig att vårda mera än något annat, var gåvan av alla dessa helt vanliga dagar."

Barbara Garisson

Av Kaela - 18 maj 2015 06:09

    Idag är det måndagen 18 maj och Erik har namnsdag!  Jag gratulerar!  


Ett stort grattis också till dig som har födelsedag idag!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards