Alla inlägg den 1 juni 2015

Av Kaela - 1 juni 2015 21:28

 




Idag när jag skulle lämna jobbet såg jag en rörande syn på gården utanför porten.

En duva gick omkring med en vinge som var så skadad att hon (eller han) nästan släpade den på marken.

Men den skadade duvan var inte ensam!


Runt henne med beskäftiga steg och orolig uppsyn gick en annan duva....och kluckade tröstande och kanske lite uppmanande.


En inblick i de vilda djurens värld som gjorde ont i hjärtat.

Undrar vad som kommer att hända med den skadade duvan?

Jag hoppas kompisen/partenrn inte sviker utan stannar och ser till att det går bra.


Imorgonkväll ska vi ha den första anställningsintervjun som förhoppningsvis ska ge mig en kollea mot hösten.

Känns riktigt spännande.

Och lite oroligt.

Det finns ett par saker som är viktigare än allting annat då det gäller en frivilligsamordnare...

Visst 'r utbildning viktigt.

Men ännu viktigare är det stora hjärtat.

Att vilja se till att så många som det bara är möjligt får den hjälp att bryta ensamheten och få en större trygghet.


Att inte "hålla sig på en kant" och anse att man inte ska göra vissa saker.


De två sakerna är avgörande.

Men hur kan man se detpå en intervju?

Det går ju inte - eller nästan inte.


Så jag får luta mig mot att vi har sex månaders provanställning.


Fel frivilligsamordnare kan stjälpa en Frivilligcentral.

Och det vill vi inte se!


Inatt blev det en kort sömn för mig.

Så jag ska faktiskt snart krypa isäng.

Och försöka ta igen lite sömn.


Men tvp saker är viktiga först.


Att önska DIG en skön kväll och en god natt!

Och att ge oss alla ett citat som lyfter tanken:


"Det kunde varit jag" regeln är en moralisk .

kompass som står sig

Den som ser världen ur det perspektivet ser också andras lidande"


Lena Andersson



Av Kaela - 1 juni 2015 06:12



Idag var det en riktigt trött Kaela som steg ur sängen när klockan ringde.

Av någon anledning ville inte John Blund infinna sig när han var inbjuden.

Han kom inte förrän tre timmar senare, och det gjorde min natt kort.


Men det är ok att man får en sådan kort natt någon gång ibland.....livet är kort....det ska förstås inte sovas bort!

När jag vaknat till ordentligt mindes jag de många bilarna utanför blomsteraffären igår.

Och min tanke....mamma är en viktig person!

För det är klart att de flesta kunderna var där för att köpa en mors-dags-blomma!

Inte kan jag tänka mig att det är av plikt vi firar mamma på mors dag!

Eller...??


Jag tror att de allra flesta tycker att mamma är värd att fira.

Mina tankar fgck vidare och jag tänkte på alla de som aldrig blev mamma....

Och tänkte...någon borde se till att de fick en bnukett också...

Om inte idag  så någon dag!

För alla är värda att fira.

Kanske särskilt den som livet aldrig gav möjligheten till moderskapets ve och lycka.

Så - om du är en av dem - så kom ihåg att du är minst lika viktig som alla som blev mammor!

Jag firar dig med en blomma här idag!

Ta emot den och känn hur fantastiskt det är för många att just DU finns!


 


Så måste vi förstås ha ett citat att ta med oss i fickan ut i vår dag...vår måndag...denna nya veckas första dag!


 "Allvaret och mörkret är rötterna - och roligheten och ljuset är det som lyser upp vår tillvaro."
Okänd tänkare

Av Kaela - 1 juni 2015 06:08





Gun och Gunnel har namnsdag idag!  Stort grattis till er!  


Ett stort och varmt grattis också till dig som fyller år idag den 1 juni!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards