Alla inlägg den 2 juni 2015

Av Kaela - 2 juni 2015 21:43


 



Så är det åter kväll efter en lång och intensiv dag:
Lång - men oj vad den har gått fort.


Ett spännande möte - det första av åtta - med en dem som vill bli min arbetskamrat!


Ett stort hjärta skrev hon om sig själv.

När jag åkte hem tänkte jag: Ja kanske....men hur stort...räcker det?


Nu har jag kommit hem och ätit en försenad middag.

Skönt med lite mat i magen.
Bränslet var helt slut.

Orkade knappt ta av mig skorna när jag kom innanför dörren.


Och nog ska det bli en tidig kväll!


Jag önskar DIG en skön avslutning på din dag.

Goda drömmar och skön sömn!


Det tänker jag ha!


Ta med dig citatet och låt det ge dig goda tankar!


"Glädjen är som ett ljus-tänder du det för andra, faller skenet tillbaka på dig själv"


Carit Etlar





Av Kaela - 2 juni 2015 11:00

 




Så tyst det är tänkte jag - en ensam stund på jobbet.....

Så skönt...

Tystnad är något vi  ofta är rädda för.

Det är verkligen synd - för vi behöver den.

Både den yttre och den inre tystnaden.


För att nå den inre tystnaden behöver vi hjälpo av den yttre.


Vi är så omgivna av ljud idag att tystnad har blivit en bristvara.

I en stad är det aldrig riktigt tyst....eller nästan aldrig i varje fall.

Vi tror lätt - och väldigt felaktigt att tystnad är lika med tomhet.

Men det är fel.

Tystnaden är laddad och den laddar oss när vi vågar vistas i den.

När det är riktigt tyst så vilar vår själ.

Vi får en chans att hitta oss själva.


Gott att ta chansen att få några tysta minuter varje dag och du kommer att uppleva att stress och måsten bara rinner av dig.


Att ta en stund för att vara i tystnaden är som att duscha sin själ.

Eller låta den ta igen sig i en hängmatta.

Och den behöver duschas ibland....från alla intryck och annat som gör att vi känner oss som i ett ekorrhjul.


Dröj inte för länge med att uppsöka tystnaden. Ge din själ lite omsorg. Det är du värd.

Av Kaela - 2 juni 2015 05:48

 




Jag tror att vi alla älskar att få paket.

Vi vänder och vrider på det, väger det i handen - och beundrar det vackra papperet och den konstfulla rosetten.

Till slut öppnar vi - sakta och förväntansfulla.


En ny dag som gryr är som ett paket i handen.

Vi kisar lite mot sömndruckna ögon, när vi stigit ur sängen!


Tidigt denna nya dag - möter mig med en lite försiktig sol.


Och får mig vaken ganska omgående.

Ska det bli sol idag?


Det vet man inte, kanske är det inte troligt.

SMHI ger ett hoppfullt budskap...."mestadels sol".


Förhoppningsis har de rätt - men om inte, så är det en ny dag - en gåva!


Öppna den sakta pch förväntansfullt!

Njut av de små sakerna efter vägen av denna dag.
Det varma vattnet och tvålen som luktar så gott - kaffedoften medan vattnet droppar genom filtret....ungen du möter som ler emot dig....

Detta är DIN dag!

Öppna famnen och ta emot den i glädje och tacksamhet!


"Ju äldre man blir, desto mer känner man att utnyttja ögonblicket - ett nådetillstånd - en gyllene gåva."
Marie Curie


 

Av Kaela - 2 juni 2015 05:40


Idag - den 2 juni gratulerar jag Tutger och Roger som har namnsdag! Stort grattis!  



Till dig som har födelsedag idag säger jag ett varmt grattis!  



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards