Alla inlägg den 20 juni 2015

Av Kaela - 20 juni 2015 22:43

 




Just inkommen från en 4 kilometers promenad - Folkparken fram och tillbaks.

Den är alltså 2 kilometer lång.

Men inte ensam denna gången - utan i sällskap med minmannen i mitt liv.

Den bästa av de bästa!

Underbart att få rå om stora delar av familjen ett dygn.

Men också skönt att vara hemma igen.


Mörkret ser mörkare ut inifrån än det gjorde därute.


Dags att efter en lång och händelserik daqg med en hemfärd där vi var en sekund från en ordentlig krock - men som tur var gick allting bra!


Nu är det dags för mig att dra mig till tandborstning och sängläge.

Men innan dess vill jag absolut får önska DIG en underbar fortsättning på kvällen och en skön sömn!


Här kommer ett citat för dig att ta med dig under John Blunds paraply!


"Vad är mod?

Att konfrontera drakarna.

Förstå riskerna

Övervinna hindren

Alltid hoppas

Gå hela vägen

Alltid förvänta sig det bästa."

Ester De March


Av Kaela - 20 juni 2015 17:31




 


När jag ser min höggravida sonhustru kommer en dikt av )ngemar Leckius i mina tankar.....



Den havande

Det är före vedermödan,
det är före glädjen. Du håller
din mage som en väldig pumpa
eller en planet. Och din undran
tätnar som en stjärnlös natt.
Du lyssnar. Är det ett skrik
eller en sång som växer inom dig?
Du stryker över denna värld,
drar längs ådrornas meridianer.
Du söker ett fäste för din ömhet.
Där inne rör sig små fötter
i hemliga omloppsbanor. Det är
före början. Förgäves söker du
läsa i denna ogenomskinliga
kristallkula.

Av Kaela - 20 juni 2015 11:59

Man måste absolut vara barn Eller möjligtvis förälder och tvingas i poolen av sin telning för att uppskatta utomhusbad idag! Skönare då att vara mormor/farmor och beskåda upptåget, med jacka över axlarna.

Av Kaela - 20 juni 2015 10:46

Godmorgon alla fina härliga bloggvänner önskar jag med två av mina härliga barnbarn, Alfons och Linnea!! Och med ett citat förstås: "Problem är möjligheter i arbetskläder." Okänd tänkarei

Av Kaela - 20 juni 2015 07:30




Idag är det den 20 juni och Linda har namnsdag! Grattis till alla er som bär namnet!  


Stort grattis också till dagens födelsedagsbarn!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards