Alla inlägg den 30 juli 2015

Av Kaela - 30 juli 2015 23:03

 



Månen lyser som en rund lykta ute på den midnattsblå himlen.

Det är verkligen lite fantastiskt att se månen när den visar sig i all sin prakt.


Jag hoppas att DU har det bra och ser fram emot en bra dag imorgon!


Det gör jag - men för att det ska bli verklighet behöver jag ta mig till sängen nu!'


Önskar DIG en riktigt skön natt med goda drömmar!


Och ett citat för kvällen kommer här:


"Jag tycker alltid om att se på livet med optimistisk blick,
men jag är tillräckligt realistisk för att inse att livet är komplicerat"
Walt Disney

Av Kaela - 30 juli 2015 18:06

Det tog dubbelt så låmg tid som vanligt att resa från Stockholm med bil i detta regmväder.

Men redan i Nyköping tittade solen fram och lockade oss att ta en fika på Hellmanska gården.

Vi drack kaffe och åt underbara scones varma och nybakade.Åker du genom Nuköping får du inte missa Hellmanska gården


 


En underbar plats mitt i stan med både bageri, café, lunchservering, heminredning och mode.


Sista milen hem - inget regn.


När vi handlade på köpmarknaden norr om stan innan vi kom hem satt en ung flicka och tiggde.

Så orättvist livet är - tänkte jag.

Jag är på väg hem - till en ombonad plats som jag får kalla min.

Hon sitter här och försöker få lite småpengar för att ens få mat i magen!

 Vad kan jag göra för henne - mer än leta i fickorna efter småpengar.?

Det känns fel - hon borde inte behöva sitta där.

Hur kan vi ändra på det?

 

(BIlden från ett annat tillfälle än det jeg berättar om)







Av Kaela - 30 juli 2015 12:15

man hör inte något annat än regnets trummande mot bilplåten......

Av Kaela - 30 juli 2015 12:13

Trafiken kryper fram. Man ser nästan inget. Regne

Av Kaela - 30 juli 2015 09:57

Av Kaela - 30 juli 2015 08:55

En försiktig och högst tillfällig sol lyste upp rummetoch väckte mig! Kanske är detta det allra härligaste med semester! Att få vakna av en hälsning från solen istället för av en ilsken klocka! Men jag har tankat massor med energi för morgnar i ottan och de utmaningar som väntar i höst på mitt jobb! Ideerna står på kö när det gäller hur olika saker ska lösas! Jag hoppas att DU har haft (eller har) en lika underbar semester! Nu önskar jag DIG en dag just som DU vill ha den! Morgonens citat kom i mina tankar de första vakna minuterna idag . Här delar jag det med DIG: /- om jag fick leva om mitt liv skulle jag drömma större och riskera mera för att de skulle bli verklighet," sagt av Don Mtthew

Av Kaela - 30 juli 2015 08:20

Grattis på namnsdagen torsdagen 30 juli Algot. Du som fyller år idag - stort grattis också till dig! Önskar er en underbar firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards