Direktlänk till inlägg 6 september 2015

Det är DIN dag - ta emot den med glädje!

Av Kaela - 6 september 2015 08:56

 



Några timmars sömn blev det, men inte mycket.

Det hände mig nu och då förr.

Men nu för tiden nästan aldrig att jag absolut inte kan somna.


Lite på fel sida vaknade jag - så jag beslutade mig för att genast slita på mig kl'der och gå en promenad.

Den blev lång, nästan en mil.

Jag gick och bara njöt av gråhetens alla nyanser....så vackert - och så oerfekt temperatur för en riktig långpromenad!

Men idag hälsar jag en helt ny dag välkommen.



Det är ingen självklarhet att du och jag är här idag!
Det är en gåva.

Livet ger oss en het ny dag!

Full av möjligheter!


Sömnlösheten inatt har satt sina spår i mitt ansikte och i min kropp.

Men jag tänker inte låta den stjäla min glädje över denna nya dag!


Jag vet inte hur DU har det idag!
Men jag vet att DU förtjänar en speciell dag!
En dag som gör någon av DINA önskningar och drömmar till verklighet!
Den möjligheten ligger i din egen hand!
Förvänta dig underverk och du kommer att få möta dem!
Förvänta dig glädje (oavsett hur du har det) och glädjen ska komma till dig!


Ett citat att ta med ut i dagen:


"Ju mer du finns i ditt eget liv, desto lättare blir det att älska villkorslöst. Ju mer du älskar,destto mera kommer du att upptäcka hur fantastisk du är och hur fantastiska människor du är omgiven av."

Martin Beck


 
 
Gunilla

Gunilla

6 september 2015 11:05

Kloka ord som vanligt!
Önskar dig en fin söndag!

Kram Gunilla

http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.se

Kaela

6 september 2015 14:44

Tack Gunilla!
Så roligt att "se" dig här!
Tänker ofta på dig!

Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards