Direktlänk till inlägg 19 september 2015

DU är inomrik!

Av Kaela - 19 september 2015 23:00

 




Ett ord som nu och då dyker upp i mitt huvud är ordet "inomrik"

Vi har alla en rikedom inom oss.

Som vi kan ta fram när vi vill och låta glädjen lysa.

Inom oss bor minnen från människor vi älskat och blivit älskade av.


Kanske bara ett kort möte - men ett möte som gav oss oändliga rikedomar.

Ingenting kan ta ifrån oss dessa rikedomar.

Och de är helt skattefria!


Den som tror att vänner och möten inte berikar vårt liv med oändliga rikedomar är bara att beklaga.


Ju längre jag lever desto tydligare ser jag att det som fyller mig med lycka, med ren oförfalskad glädje är inte prylar. Det är så enkla saker som en blommas doft, skrattet från ett barn musik som berör, en solnedgång, en oväntad solstråles lek över mitt pappersöverfyllda jobbskrivbord.


Någon som ser på mig och frågar:" Hur är det?"

Och som orkar ta svaret också de dagar när livet visar avigsidan.


Att jag har ett hem. Med vissa skavanker. Men det ger mig tak över huvudet och värme när nordan ryter.

Min plats på jorden.


Att känna att jag bidrar att jag ger något till mina medmänniskor, till världen, fyller mig med sann glädje.

Och att veta när kvällen kommer och jag låser dörren till mitt arbete att det jag gjort idag har betydelse för någon.

Givetvis är en av de allra största rikedomarna mina barn och mina barnbarn.

Att känna hur kärleken till dem nästan spränger mig.

Kan man vara mera inomrik!


DU är också inomrik!

Om Du sitter ensam ikväll och känner dig lite övergiven.

Ta fram den rikedom DU har inom dig!

Det kommer att tända ett ljus inom dig.


Nu önskar jag DIG och oss alla en god natt!

En fin stund innan vi somnar - när vi ser vår inre rikedom!


Så ett citat att ta med in i natten:


"De enkla sakerna är också de mest extraordinära sakerna, och endast de visa kan se dem."


Elisabeth Dehnke

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards