Alla inlägg under oktober 2015

Av Kaela - 28 oktober 2015 06:15

 



Idag - den 28 oktober - har Simon och Simone namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulerar  också DIG som har födelsedag idag!


En riktigt härlig namnsdag/födelsedag önskar jag er!

Av Kaela - 27 oktober 2015 21:30


 


Hemma igen!

Laddad med intryck!


Jättetrött - men glad över alla härliga möten med kollegor från hela landet.


Det lär finnas 550 Frivilligcentraler i landet enligt definitionen om vad en Frivilligcentral är.

Men jag kanske känner en viss tvekan.

Stora kommuner som Stockholm, Malmö och Göteborg har visserligen flera Frivilligcentraler, men annars är det högst ovanligt med mer än en Frivilligcentral på en ort.

Och många av Sveriges 290 kommuner har ingen.


Vet inte riktigt hur man fått fram den siffran.


Men en sak är säker - det är många!


Önskar DIG en skön kväll.

Och en riktigt God Natt!



Kvällens citat kommer här:


"Visdom upphör att vara visdom när man blir för stolt för att gråta, för upphöjd  för att skratta, och för självisk att söka se andra än sig själv."


 Kahlil Gibran


Av Kaela - 27 oktober 2015 06:53

Grattis på namnsdagen 27 oktober Sabina!


Och grattis till DIG som firar födelsedag idag! En

härlig bemärkelsedag önskas ni!!!

Av Kaela - 26 oktober 2015 06:07

 


Idag - 26 oktober -  har Rasmus och Amunda namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulerar också DIG som fyller år idag!


Gör en fin bemjärkelsedag - det är du värd!

Av Kaela - 25 oktober 2015 21:45

 

Bilden från Google 





Migrationsverket bedömer att det kommer att saknas mellan 25.000 och 45.000 boendeplatser för asylsökande vid slutet av året.

Med andra ord - krisen är ganska total..

Läget är akut och övergår när som helst i desperat.

 

Åtminstone om det bränns fler och fler asylboenden.

 

I högsta grad en samhällsfientlig verksamhet!

Vad ska vi göra?

Vad kan vi göra?

Ska vi snabb-bygga typ evakueringshus eller byggbaracker?

Eller kan vi inventera alla tomma platser - skolor, ödehus med mera, med mera -  som finns!

 

Jag vet inte.

 

Men jag vet att vi inte kan stänga ute desperata människor som flyr från krigshärdar och terror!
Vi kommer att få betala ett pris säger många.

Ja självklart.

Men de flesta av oss klarar en skattehöjning för att rädda livet på medmänniskor - eller hur?

 

Det är inget Grand Hotell vi erbjuder de nyanlända.

Och det ska det förstås inte heller vara!

Men tak över huvudet, kläder på kroppen och enkel mat i magen!

Det måste vi bara ku7nna klara!

 

Nu är det kväll - söndagkväll.

Och jag är inte avundsjuk på våra politiker som ska försöka lösa denna situation.

 

Vi andra går mot en ny arbetsvecka med något så när vettiga arbetstider, medan poliiker får jobba många sena kvällar.

Nog behöver de vårt tack!


Tacksam över alla gränser att jag inte behöver fly för mitt liv!

Att jag har en säng att sova i som är både varm och skön!

För att jag kan duscha och ta på mig kläder- garderoben är full!

Tacksam för kvällsmaten som gör att jag kommer att somna gott!


 

Önskar DIG en bra kväll och en skön nattsömn.

 

Här kommer kivällens citat:

 












"Det är bara med medkänsla och förståelse från hjärta och sinne som vi kan göra förändringar i världen."

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards