Direktlänk till inlägg 17 januari 2016

Det bor inom dig - närmare kan det inte vara!

Av Kaela - 17 januari 2016 08:25

        




Lycka är ett ord som jag studsar lite inför.

Det känns på något sätt så pompöst, storslaget.

Ändå har vi inget riktigt bra ersättningsord.


Så jag använder det i mina tankar idag!


Lyckan för mig är att acceptera det som är, acceptera och älska mig själv som jag är och att acceptera det som sker just nu.

Jag tror att det är viktigt att man tillåter sig att  fundera på framtiden och vad man vill.
Men det är viktigt att njuta av själva resan dit, att hitta lyckan i vardagen.


Jag har upptäckt att viktigare än allting annat för att hitta lyckan i vardagen är att jag tänker goda tankar.

Om mig själv - om mina medmänniskor.


Man har inte lyckats klarlägga var lyckan sitter.
Men visst kan man se att det verkar som att vissa människor har lättare att vara lyckliga än andra.

Och man kan fundera om det är så att de har en särskild lycko-gen.

Klart att de allra flesta av oss blir lyckliga om vi vinner på lotteri, eller om det händer något riktigt roligt.

Men den sortens lycka är kanske en ganska sällsynt besökare i våra liv.

Och det är inte den sortens lycka som jag  talar om här idag.


 Lycka är inte att ha ett liv utan problem.

Det handlar  om att ha styrkan att se bortom, komma över de problem som kommer i vår väg.

Det finns inga problemfria liv för någon - svårigheter är oundvikliga.


Lycka hittar vi inom oss själva, i våra hjärtan.

Det existerar inte på någon avlägsen plats eller i en avlägsen framtid.

Du kan minnas tider stunder i ditt liv då du känt lycka - men du kan inte leva på den lyckan idag - och du kan drömma om det som ska hända som ska göra dig lycklig.

Ändå påverkar det inte din dag idag - inte varken dåtid eller framtid gör dig "nu-lycklig"

Den enda lycka som är verklig idag bor inom dig!


Det finns bara ett enda råd egentligen för att hitta varje dags lyckan.

Gräv där du står  -  bli lycklig i din vanliga vardag för det är där du kommer befinna dig resten av ditt liv.


Önskar DIG en söndag där du hittar den där lilla känslan inom dig.

Jag är lycklig !


Här kommer förstås också ett citat till DIN morgon:


"Det du söker ligger så nära dig att det inte ens finns plats för en väg dit."






 
 
Skrivmoster

Skrivmoster

17 januari 2016 09:53

Mycket fin text att ta till sig. Lyckan finns i många skepnader men den sanna lyckan finns för alltid kvar inombords.

Ha en fin dag! Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kaela

17 januari 2016 12:14

Ja, det är en livsvisdom som ger så mycket större bredd åt glädjen i livet.

Ha en härlig dag du också!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards