Alla inlägg den 4 mars 2016

Av Kaela - 4 mars 2016 22:11

 



Så går en dag än från vår tid 0ch kommer aldrig mer.....ja så börjar en sångvers....och denna början kommer ofta i mina tankar när det börjar bli kväll.

Visst kommer det nya dagar som ska sluta med kvällar ....men just denna kvällen kommer faktiskt aldrig igen.


Om du tittat på Skavlan har du sett Sveriges äldsta bloggare Dagny 104 år i maj i år....

Jag skrev om henne här i bloggen när hon var 102.

Jag har läst henne med stor behållning.


Tänk att vara så frisk och klar och pigg när man ska fylla 104 nästa gång.

Jag tror det  är ett nöje att bli gammal om man mår så bra och är så aktiv.


Dags att avsluta min dag i alla fall - och det gör jag så innerligt gärna med att önska DIG en skön avslutning på DIN dag - och en god natts sömn.



Här kommer kvällens citat:




"Mellan drömmen och verkligheten ligger en bro som heter aktivitet."

Okänd tänkare







Av Kaela - 4 mars 2016 18:44

 


Jag har verkligen lärt mig älska min nya stad - men inget går upp mot barndomens och ungdomens stad Uppsala!

Kollar gärna på nyheter därifrån.

Och nu fick jag läsa en nyhet som verkligen gjorde mig glad.


Där har tre äldreboenden tagit till sig den danska cykeltrenden på tre hjul.

Underbart för den som inte orkar trampa själv att ändå få lite vind i håret och komma till platser man vill återse innan tiden är ute.

Läs mera här





Av Kaela - 4 mars 2016 16:58

    

Ser världen ut så som vi vill ha den?


Knappast - eller hur?

Vi vill inte ha våld och tortyr, terror och trafficing.

Vi vill inte att rika lever flott på de fattigas bekostnad.


De flesta bryr sig inte särskilt mycket om det eftersom tanken ”Det spelar ändå ingen roll om bara jag gör det” snart omintetgör den goda viljan.

Jag tror nämligen att många har en god vilja!


Visst kanvi  förändra världen, lite i taget kan vi bidra till en bättre värld.

Eller som en vis person sade – ”ingen kan göra allt, men alla kan göra något”.

Men – vi kommer aldrig att förändra den här världen om vi inte själva ändrar oss. Vi måste börja behandla varandra på ett annat sätt.

Vi måste börja visa varandra kärlek och respekt.

Bara kärlek kan förändra.


Godhet är vårt enda vapen i kampen mot ondskan.

Om vi börjar bekämpa på annat sätt är jag rdd för att vi snart nog blir lika de vi ville bekämpa.

Godhet kan  låta lite högtravande, kanske till och med lite svåråtkomligt.


 Ondska är ungefär som mörker, ett tillstånd där det saknas något.
Det som fattas är kärlek och godhet.


Det gäller att vi öser på med godhet:
Men är vi själva så goda då?
Ingen människa är alltigenom god.

Men hos dem som låter godheten få övertaget bor godheten - och den är starlare än något vapen.


Så länge vi kämpar mot ondskan, var den än visar sig ( om det så är hos oss själva) så länge har godheten trots allt övertaget.

Av Kaela - 4 mars 2016 06:08

 


Människor omkring en kommer och går i livet.
Några stannar länge. 

Men den som stannar livet ut med dig och mig är vi själva.


Tänker du en negativ tanke om dig själv så kommer lätt nästa negativa tanke.
Men tänker du positivt om dig själv så kommer helt säkert fler positiva tankar och du  blir gladare och mer harmonisk.


Du är en fantastisk människa, fylld av möjligheter.


Berätta det för dig själv det första du gör på morgonen.

Se dig i spegeln och tänk: Där står en härlig person - jag!

Och jag är bra-jag är glad att jag är jag!

Du är bra på att säga snälla och fina saker till andra människor för att uppmuntra dem.
Du blir ännu bättre på det när du börjar inse att du måste börja med att uppmuntra dig själv.


Ta tag i din nya dag med ett leende - den är din och du kommer att göra något riktigtt bra av den!


Här kommer moorgonens citat:

"Var inte rädd för motgång.
Kom ihåg att det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger"

Okänd tänkare















Av Kaela - 4 mars 2016 06:02

 




Fredag 4 mars är det idag - och det betyder att Adrian och Adriana har namnsdag


Varma gratulationer till er!


Varmt grattis också till DIG som fyller år idag!


Önskar er en underbart fin firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards