Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Kaela - 13 mars 2016 20:30

 



En helg ligger bakom oss!

En helg utan andra aktiviteter från min sida än det hemmet krävde för att fungera.

Det vill säga städning och tvätt.

Det är inte tråkigt om man tänker på alternativet.

Att man inte skulle ha några kläder att tvätta eller hem att städa.

l
Om inte annat kan man ju leka vara glad leken som Pollyanna i Eleonor Porters roma med samma namn lekte.

Jag fick den boken i 10-årsåldern och tyckte då att Pollyanna var en odräglig person.


Men allt under livets gång har jag förstått att hon var en riktigt klok tjej!

 Även om livet också lärt mig att det finns dagar då det är mycket svårt att vara glad.

När sorgen drabbar - motgångarna hopar sig och det vi längtar efter inte infinner sig - då tappar vi lätt glädjen.

Och det är helt ok!

 Ibland är man ledsen och det kan vara av många olika anledningar  och även det är en bit av livet.

Och faktum är att an måste få släppa fram sin ledsenhet för att hitta tillbaka till glädjen.


När jag talar om att leka vara glad leken menar jag absolut inte att man inte får känna alla de andra känslorna vi också har.

Ledsenhet och besvikelse.


Däremot kan leken vara ett bra redskap  när det gäller att gilla att utföra även tråkiga hushållssysskor eller andra sysslor som vi måste göra men inte gillar.


Nu vill jag bara önska DIG en riktigt skön söndagskväll och en gid natt som ger krafter till DIN nya vecka.


Här kommer kvällens citat:


"Om jag fick leva om mitt liv så skulle jag börja gå barfota tidigare på våren och hålla på med det längre in på hösten. Jag skulle dansa oftare. Jag skulle åka mer karusell. Jag skulle plocka fler tusenskönor”   
Nadine Stair




Av Kaela - 13 mars 2016 15:45

    


En busschaufför med omsorg!

Helt fantastiskt!

Ser till att hans passagerare (kvinnor) kommer oskadda hem!

Han är verkligen värd en ros!


Läs mera om honom här

Av Kaela - 13 mars 2016 10:41

 

Av Kaela - 13 mars 2016 08:24

 



Söndagmorgon !


Underbart att få sova till dess att det är ljust ute.

Även om morgonen, i varje fall ännu så länge - på min plats på jorden är ganska grå- så är det dagsljus!

Hörde någon säga vid någon av våra morgonfikastunder på jobbet att söndagmorgon kändes ångestladdad.

För nästa gång man vaknar är det måndag.

Så tråkigt att känna så.


För just nu - denna stunden är det faktiskt söndagmorgon.


Det finns nog knappast något mera stilla än en söndagsmorgon.

Trots att vi bor gansla centralt i en ganska stor stad ser man bara en bil nu och då på gatan utanför....och det är långt mellan bussturerna - som just idag ersätter spårvagnen.


Det finns en dikt som ofta kommer i mina tankar när en ny dag gryr.

Kanske särskilt ofta när det är söndagsmorgon och tiden finns att fundera lite extra.

Du har alldeles säkert läst eller hört den - men jag delar den ändå med dig.


Dagen i dag är en märklig dag

Den är din

Dagen igår föll ur Dina händer

Den kan inte få något annan innehåll

än Du redan gett den


Dagen imorgon har Du inte fått löfte om

Men Dagen idag har Du - det är det enda

Du kan vara säker på

Den kan Du fylla med vad du vill

Idag kan Du glädja en människa

I dag kan Du hjälpa en annan

Idag kan Du leva så - att kanske någon annan

ikväll kan tacka Dig för att Du finns till

Dagen idag är en betydelsefull dag

Den är din

 

Indisk dikt


Önskar DIG en underbar söndag! Och DU. var rädd om DIG!

DU är oändligt värdefull!


Dikten får vara istället för tankespråket idag!





Av Kaela - 13 mars 2016 08:18

 


Grattis på namnsdagen söndagen 13 mars Greger!


Grattis säger jag också till DIG som har födelsedag idag!


Önskar er en fin och minnesrik bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards