Alla inlägg den 14 mars 2016

Av Kaela - 14 mars 2016 20:05

 



Inte är det enkelt att vara människa - det tror jag vi alla är överens om.


Att vara människa innebär att lära sig leva med risker att när som helst förlora någon man älskar.

Eller att själv drabbas av sjukdom. arbetslöshet eller något annat som gör det betydligt svårare att se att livet är gott-


Men att vara människa är också ett fantastiskt äventyr.

Och bättre blir det när vi bryr oss om varandra.


Någon sa en gång till mig: "Jag flyr från mina egna problem genom att hjälpa andra att lösa deras."

Man kan reagera då man först hör det och undra...oj då...hur bra är det.

Men jag har tänkt på det nu och då sedan det sas till mig och jag tycker mer och mer att det är ju riktigt bra.


Medan man hjälper någon annan att lösa sina problem så kanske mina egna löser sig av sig själva.

Jag hör ofta att det är mångas erfarenhet!


Alla människor mår dåligt ibland men att tänka på hur dåligt man mår och hur sjuk man är, eller hur synd det är om mig -  gör varken en själv eller livet bättre.bättre


Nej d inte är verkligen inte enkelt att vara människa
Kanske särskilt om man drabbas av något sominte går att fixa till.

Det är sådant livet är och det är inte farligt och inte onormalt.


Den sista tiden har jag mött tre personer som berättat för mig att de diagnosticerats med cancer.

Och jag har frapperats av vilket levande intryck de ger.


En av dem sa...."ja, det är lättare nu, då jag är drabbad - för nu behöver jag ju inte oroa mig för vad jag ska drabbas av - jag vet - och det gör mig stark"


Kanske är det så att oron är det allra värsta att drabbas av.

Det som förmörkar våra liv allra mest.

Dags att försöka sluta oroa sig.

Även om jag vet att det är det svåraste som finns!


Men vi kan ju försöka - DU och jag - eller hur?

Inse att just nu - just här är allting bra - och försöka lyckas vara glada över detta:


Önskar DIG av hjärtat ett levande liv - även om det kommer svåra dagar nu och då!


Och just nu änskar jag DIG en fin kväll och en god natt med ett citat som DU gärna får stoppa i fickan eller under kudden.


"Låt aldrig framtiden störa dig, Du kommer att möta den, om du behöver, med samma verktyg som du använder idag för att möta nuet.”

Marcus Aurelius



Av Kaela - 14 mars 2016 05:56

 



Varje ny dag är en ny början!

Och måndag morgon är det i dubbel bemärkelse.

Ny vecka förutom att det är en ny dag!


Belastade av många veckor som passerat är det lätt att vi tar det som en ständig upprepning.

Ger detta att vi får en ny dag mycket liten uppmärksamhet.

Vi har ju varit med förr - eller hur?


Vi må ha varit med om nya dagar och nya veckor många gånger i vårt liv - men vi har faktiskt aldrig varit med om just den här nya dagen och den här nya veckan

.Om vi ser det så kan vi gå in i det nya med förväntan och förundran och med insikten att vi faktiskt är nybörjare - i just den här dagen!

I den här veckan!

En insikt och en tanke som ger oss upptäckandets glädje!


Låt det nya få komma in.
Ge oss förväntan!

Se med nya ögon eftersom vi faktiskt aldrig någonsin förr tagit emot just denna dag!


Önskar DIG det bästa av det bästa för din måndag!


Här kommer morgonens citat:


"Att tro är att lita på det goda. Rädsla är att sätta sin tillit till det dåliga. Ge det bästa av dig själv vart du än går. Ge ett leende. Ge tacksamhet, Ge vänlighet och kärlek. Ge för att det ger dig glädje och din inre glädje strålar utåt"

 Susanne Zachau


Av Kaela - 14 mars 2016 05:52

 



Idag är det måndagen den 14 mars och Mathilda och Maud har namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulerar också DIG som har födelsedag idag !


Önskar er en riktigt glad och fin dag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards