Alla inlägg den 15 mars 2016

Av Kaela - 15 mars 2016 22:00

 



Sent hemma idag efter ännu en föreläsning/kurs för våra frivilliga

Hann lagom svälja sista tuggan av en sen middag innan det var dags för Veckans brott.

Glad att jag hann se säsongens sista avsnitt med den charmiga professorn och hans glada medhjälpare.


Efter en så här lång arbetsdag har jag nästan bara en längtan - näst mat förstås - och det är sömn.

Så jag tittar bara in för att önksa DIG en bra avslutning på DIN dag och en god natts sömn.

Själv ska jag se till att jag får detsamma!


Kvällens citat får jag förstås inte glömma:



"Vad du ytterst behöver är att uppleva – eller tro dig uppleva – att du behövs."

Av Kaela - 15 mars 2016 06:04

 




Tänk att det ljusnar redan så här tidigt på morgonen.

Det känns lite som ett underverk efter vinterns alla svarta morgnar!

Ljuset kommer och ljuset går - det kan vi inte göra något åt - bara ta emot


Faschinerad blir jag  - och säkert de flesta av oss- när ljuset återvänder till oss efter många vintermånader.


Vi lever inte varje dag för att upptäcka vad livet har i beredskap för oss utan för att skapa det.
 Vi skapar vår egen verklighet varje minut, varje stund.


Visst är vi upptäcktsresande i livet - men vi är också skapare av vårt liv - hela tiden.


Gäller att tänka på det så vi väver dagen med de vackraste inslagen.


Önskar DIG en dag när DU verkligen får uppleva att DU  kan skapa DIN dag vacker!


Här kommer morgonens citat:


"Ty liksom timmermannens material är trä och bronsgjutarens brons, så är levnadskonstens material vars och ens egen levnad."




Av Kaela - 15 mars 2016 06:00

 



Christoffer och Christel har namnsdag idag - tisdag 15 mars - och jag säger varmt grattis!


Varmt grattis också till DIG som firar födelsedag idag!


Önskar er en dag som ger er det ni längtat efter!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards