Alla inlägg den 21 mars 2016

Av Kaela - 21 mars 2016 20:45

    



Skönt med en liten aning av hemmakväll.

Faktiskt att jag hunnit notera att jag är hemma innan det blir dags att stämma träff med mannen med paraplyet!

Imorgon är det påskfest på jobbet!

Allt är verkligen inte klart - men mycket är det - och det som ska göras går ganska fort....allt utom potatisskalning och fixandet av ägghalvor.


Visste du förresten varför vi äter ägg till påsk?

När ljuset återvände började hönorna värpa.
Samtidigt hade man under fastan före påsk, på den tid Sverige var katolskt, fått avstå ägg under lång tid oc det förekom helt säkert också en viss "ägg-abstinens".


Det har vi tydligen fortfarande - för på påskafton äter vi svenskar totalt uppemot sex miljoner ägg    i timmen!


Nu är det första kvällen i Stilla Veckan.

Kallas  blå måndag eller svart måndag.


Klockan går och det är dags att förbereda sig för natten.

Önskar DIG en bra avslutning på blåmåndagen och en god sömn inatt!


Här kommer kvällens citat:

"Att vara fri, att kunna stå upp och lämna allt – utan att se sig tillbaka. Att säga ja."






Av Kaela - 21 mars 2016 15:34

    



En av er, mina fina läsare har berättat för mig att ett barn i närheten inte finns mera.

Hon ska gå på begraving av ett sex års barn.

Det gjorde ont i mig att läsa detta.

Varje förälders värsta mardeöm - att få begrava sitt lilla barn.


Då kom en dikt till mig i mina tankar som jag läst någon gång någon stans men inte minns vem som skrivit....

Har återgivit den ur minnet - hoppas det är rätt.....




Jag såg henne gråta
den djupa gråten
förtvivlans gråt
Gråten där cellerna
vill tömmas på sitt innehåll
ett skrik
förtvivlans skrik
Saknaden av ett barn.

Av Kaela - 21 mars 2016 06:13

 


Hörde på SMHI igår att de sa att det skulle regna inatt - och troligen idag.

Inget regn har fallit inatt - och en blek morgonsol förgyller grannhusets tak!


Ibland har de rätt - och ibland fel.

Men kanske är regnet bara lite fördröjt.

Oavsett - väder är väder - och man får ta det som det är!


Och ävern om solen är något vi känner att vi aldrig kan få för mycket av så är regnet nödvändigt!

För att något ska växa!


På samma sätt vill vi gärna att vår livssol ska lysa varje dag - men ibland kommer tunga skyar och tårarna rinner.

Och som regnet ger ny växt - så gör sorgen med oss.

Vi växer.

Vi fördjupas.

Om vi ser på svårigheter i livet som meningslösa ser vi dem inte värda att investera energi eller engagemang i, utan vi riskerar att bli apatiska.

Istället för att ta emot även sorg och motgång som något som ger växt


Lätt att man ifrågasätter värdet med vardagens rutiner och sitt eget sätt att leva som

hittills, nu när det ändå känns så meningslöst och allaansträngningar känns vara förgäves.

”Varför" blir kanske vårt vanligaste ord.


Det finns inget svar - men en sak är säker - vi måste igenom det vi möter, det finns ingen väg runt omkring.

Men där - mitt i det svåra - händer något med oss.

Vi får klarare ögon.


De här tankarna snurrade i mitt huvud när jag vaknade.

Därför läser du dem nu.

Om du befinner dig mitt i dalen av varför - vill jag sända en särskilt varm tanke till dig!


Önskar DIG en dag av mening - oavsett hur livet just nu ser ut för DIG!


Här kommer morgonens citat:



"Det är mycket sällsynt eller nästan omöjligt att en händelse kan vara negativ ur alla synvinklar."






Av Kaela - 21 mars 2016 06:06

    



Bengt har namnsdag idag - den 21 mars!


Gratulerar så varmt!


Gratulerar också så varmt - DIG som har födelsedag idag!


Låt dagen bli en särskild dag!




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards