Alla inlägg den 24 mars 2016

Av Kaela - 24 mars 2016 22:58

 



Sena kvällen börjar det bli - och tröttheten efter en lång dag börjar ta ut sin rätt.


Jag känner mig så otroligt glad över att vara just jag och leva där jag gör - att vara gioft med den bäste mannen i världen - för mig...ha fem fantastiska barn och fina vänner.

Ett jobb jag gillar.

Inget av det är en självklarhet.
Och ibland kan man ju nästan skämmas för att man tycker att man har det så bra.

Men istället väljer jag att känna mig ödmjukt tacksam!


Just nu vill jag bara önska DIG en god natt!


Här kommer citatet för kvällen: 



"Kärlek är ett försök att förvandla ett stycke drömvärld till verklighet."


Theodor Reik




Av Kaela - 24 mars 2016 17:53

 



När ljuset kom den morgonen
och luften kändes ny
då visste jag vad som väntades
och tog fram mitt paraply.


När regnet kom den morgonen
det kändes inte kallt
och fåglarna som kvittrade
och krokus överallt.


När solen kom den morgonen
blev kroppen varm och glad
stor har denna längtan varit
för en första vårpromenad.

Ewa Rawling

Av Kaela - 24 mars 2016 16:13

 




Idag har jag suttit tillsammans med en gammal kvinna.

Länge......

Hon kom till oss på Frivilligcentralen för att hon vill ha en vän.

Någon som kommer och hälsar på.

"Tänk" sa kvinnan - "att ibland få sätta fram två kaffekoppar"


Hon ringde på dörren....och jag fick börja mig djupt för att möta hennes blick.

Hon gick nästan dubbel.

Ändå hade hon tagit modet till sig och kom ....en promenad på en kilometer ungefär med rollatorn som enda stöd.94 år gammal är hon.

"Har inte några vänner kvar....ibland går jag till kyrkogården" sa hon - " där är de allihopa. och min man också¨.

62 år hade de vandrat tillsammans när han lämnade henne.

En massiv hjärnblödning ändade hans liv på stunden.


"Jag förstår inte" fortsatte hon - "varför jag ska finnas kvar - jag behövs ju inte längre - ingen behöver mig - men jag behöver någon- en människa att byta tankar med....att se våren komma tillsammans med."


Under vårt samtal höll jag henne i handen hela tiden - och när hon lämnade sa hon: "Tack för att du vågade vara nära en gammal människas ensamhet en stund"

Jag blev så otroligt berörd av denna kvinna.


Hon har så mycket att ge-av livserfarenheter och av den hon är.

Efter påsk hoppas jag hitta en frivillig som vill bli hennes vän....så att hon får sätta fram två koppar kaffe ibland....







Av Kaela - 24 mars 2016 05:38

    



Det som hänt i Bryssel har skakat om oss alla tror jag.

En ny påminnelse om hur nära terrorn finns - och om hur snabbt allt kan förändras-

Många människor har mist en anhörig, en kär vän, en fin kollega, en god granne.....

Ännu flera ligger på sjukhus med skador som kanske inte kommer att gå att helt rätta till, hur duktiga läkarna än är.


De gick alla hemifrån till vad de trodde en vanlig dag....men kom till dag som förändrade allt.

Något som vi ofta glömmer under livets gång - när dagarna kommer och går - är att vara medveten och tacksam över hur mycket vi har att vara tacksamma  för - saker som vi allt för ofta tar för givet.


Egentligen kan vi inte ta något för givet.


Så låt oss idag - denna unika dag -  lyssna lite extra. till någon som vill berätta något för oss.

Ge någon - en kram eller en positiv kommentar. Ge någon uppmärksamhet - våga höra och se- finnas för den som behöver!

Så skapar vi en bättre värld.

Mitt i kaos och elände!

Och det vi ger ut - det kommer ofta tillbaka till oss - i någon form - just då vi behöver det!

Önskar DIG  idag öppna ögon, öron och uppmärksamhet på underverken du möter!


Ett citat att ta med oss ut i dagen:


”Låt inte det du inte kan göra stoppa dig från att göra det du faktiskt kan göra."


Anders Haglund







Av Kaela - 24 mars 2016 05:34


 


Grattis på namnsdagen idag  den 24 mars - Gabriel och Rafael!


Grattis också till DIG som fyller år idag!


Önskar er en dag av glädje!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards