Alla inlägg den 28 mars 2016

Av Kaela - 28 mars 2016 21:56

 


Vi har haft mycket tid att tala med varandra den här extra långa helgen - mannen i mitt liv och jag -  fantastiskt.

När man får säga det man vill ha sagt - och man ändå har tid för tystnaden.....det är läkedom och vila.


Om tystnaden inte finns, i det brus av informationer som finns runt omkring oss idag, då finns inte heller någon form för återhämtning för Dig. 

Jag har haft ett behov av att dra mig tillbaka så länge jag kan minnas.

Att få känna och tänka i fred, utan att bli avbruten.

Så långt jag kan minnas har det varit ett ifrågasatt behov.

Om jag nu utgår ifrån mig själv, så gör jag det därför att jag tror att ni kan ha liknande minnen av behov som det inte fanns f örståelse för i er omgivning.

Hur ofta hör vi tystnaden?

Den försvinner i vardagens ljud- och bildbrus och om det någon gång blir tyst, då infinner sig i stället - tomheten. Just för att vi är så ovana vid tystnaden.

Det är den goda tystnaden jag avser här.

Inte tysnaden där vi borde tala istället  för att lösa upp oro och göra upp oavklarade saker emellan oss.

Den tystnaden är dålig.


Retreat är en företeelse som växer.

Man finns  tillsammans med andra men man samtalar inte med varandra. Man är tyst....

Den goda tystnaden -vi behöver den... "Den som öppnar dörren på glänt till det vackra och viktiga och ger oss rum för eftertanken."


Nu bill jag bara önska DIG en god natt med vackra drömmar och vila inför DIN nya vecka!


Här kommer kvällens citat:


"Att lära sig att vara stilla, riktigt stilla och låta livet hända – den stillheten blir strålglans."
Morgan Freeman

Av Kaela - 28 mars 2016 10:23


    





Kärleken är

som ett hav

vars vatten kan vara
som en spegel


men under ytan
ständigt i rörelse,


rör den sig
mot ett okänt mål

någonstans

i ett avlägset fjärran,


dess livskraftighet
ligger inte i målet.

utan 

i själva rörelsen

Kaela

Av Kaela - 28 mars 2016 07:57

    




Ljus dag har grytt.

När jag träffas av solljuset känner jag hur glädjen bubblar till inom mig.

Våren är här - lite kallt och lite blåsigt ibland - men det är verkligen den där ljuvliga vårkänslan i luften.


Känner du den?

Visst blir du glad!


Eller känns det som om världen är full av ondska, hat och våldsamma händelser?

Allt detta finns - men det finns också så oerhört mycket godhet och glädje!


Vill du har lite hjälp att upptäcka att det finns godhet och att det finns människor som sprider den omkring sig då ska du gå in på den här sidan i Aftonbladet - Goda Nyheter


Läs - och gå sedan ut i DIN nya dag med ett leende  - det är dagen värd!


Här kommer morgonens citat:


"Godhet är den enda investering som aldrig är felplacerad."

Av Kaela - 28 mars 2016 07:49

 




Idag är det den 28 mars och Malkolm och Morgan har namnsdag!


Varmt grattis till er!


Till DIG som har födelsedag idag säger jag också ett varmt grattis!

Idag är dagen  ni ska njuta av - glad bemärkelsedag till er!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards